حضرت علی علیه السلام در وصیت ابوذر

شرح حال اصحاب حضرت امیر المومنین علی علیه السلام : ابوذر غفاری : حضرت علی علیه السلام در وصیت ابوذر

معاويه بن ثعلبه ليثي به من گفت: آيا مي خواهي تو را به حديثي كه در آن شكي نيست، آگاه سازم؟
گفتم: آري.
گفت: هنگامي كه ابوذر بيمار شد، علي بن ابي طالب عليه السلام را وصي خود قرار داد و كارهايش را به وي واگذار كرد، برخي از كساني كه به عيادتش رفته بودند به او گفتند: اي ابوذر بهتر و زيبنده تر آن بود كه اميرالمومنين عثمان را وصي خود قرار مي دادي؟
ابوذر گفت:
به حق كه من اميرالمومنين را وصي خود قرار داده ام؛ به خدا سوگند كه وي (علي) بهار دل و آرام جان است، اگر روزي سايه اش برسرتان نباشد، نه زمين را خواهيد شناخت و نه اهل آن را.
ابن ثعلبه مي گويد: من در آخر از ابوذر پرسيدم: اي ابوذر ما مي دانيم كه محبوب ترين مردم نزد تو همان كسي است كه نزد رسول خدا صلي الله عليه و آله از همه محبوب تر بوده است. حال بگو كه آن شخص كيست؟
ابوذر گفت:
آري چنين است، بدانيد كه محبوب ترين مردم نزد من، اين شيخ مظلوم يعني علي بن ابي طالب است؛ زيرا او كسي است كه حقش به تاراج رفته است.(1).
**********
اعيان الشيعه، ج 4، ص 230.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

حضرت علی علیه السلام در سفارش ابوذر به مردم

شرح حال اصحاب حضرت امیر المومنین علی علیه السلام : ابوذر غفاری : حضرت علی علیه السلام …

یک نظر

  1. درود و رحمت بیکران خداوند و انبیاء و ملائکه و مومنین از جن و انس بر جناب ابوذر غفاری رضی الله عنه که یار وفادار حضرت سیدالمرسلین صلی الله علیه و آله و سلم بود و بعد از شهادت ایشان تا پای جان از حق حضرت امیرالمومنین علیه السلام دفاع کرد. مدتی که در شام تبعید بود چنان مردم را با آن حضرت آشنا نمود که هنوز هم به برکت او در آن منطقه شیعیان خالصی زندگی می کنند. خوشا به سعادتش و خوشا به روزی که محشور شود تا مقام او را همه شاهد باشند و آنگاه خداوند از اذیت کنندگان او و تبعیدکننده او انتقامی سخت بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *