نماینده آیت الله العظمی سیستانی: آیت الله سیستانی به وحدت شیعه و سنی اعتقاد راسخ دارد

نماینده آیت الله العظمی سیستانی در دیدار فراکسیون اهل سنت مجلس: آیت الله سیستانی به وحدت شیعه و سنی اعتقاد راسخ دارد

 

به گزارش «شیعه نیوز»، اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی ظهر امروز(دوشنبه) با حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در قم دیدار و گفت‌‌وگو کردند.

 

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی ضمن خیرمقدم به نماینده اهل سنت مجلس، هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) را به آنها تبریک گفت و اظهار داشت: شیعه و سنتی هیچگاه اختلاف و تفرقه بین‌شان نبوده، چرا که ما در یک جبهه هستیم و این دشمن است که نمی‌خواهد ما متحد باشیم.

 

وی با اشاره به حوادث عراق تصریح کرد: در عراق قبایل بزرگی وجود دارند که بین آنها شیعه و سنی زندگی مسالمت‌آمیزی دارند؛ بارها دیده‌ایم در جشن‌ها و مراسم‌هایی که ما در کربلا می‌بینیم علمای اهل سنت حضور پیدا می‌کنند و بالعکس ما نیز در مراسماتی که علمای اهل سنت می‌گیرند شرکت می‌کنیم.

 

نماینده آیت‌الله سیستانی پیدایش داعش را هدف استکبار برای اختلاف و تفرقه بین مسلمانان دانست و گفت: بعد از اینکه حضرت آیت‌الله سیستانی فتوای مقابله با تروریست‌ها را صادر کرد، متاسفانه برخی خواستند القاء کنند که فتوای ایشان برای اهل سنت است. لذا آیت‌الله سیستانی اعلام کردند که شیعه، سنی، ایزدی و مسیحی همه با هم در یک جبهه و در مقابل تروریسم قرار دارند.

 

وی با تاکید بر اعتقاد راسخ آیت‌الله سیستانی به وحدت شیعه و سنی خاطرنشان کرد: یک بار آقای ژاک شیراک به یکی از مسئولان عراق گفته بود آقای سیستانی با روش ما به جنگ ما آمده است، چرا که ایشان از دموکراسی و صندوق‌های رای سخن می‌گوید.

 

نماینده آیت‌الله سیستانی به عدم توجه آیت‌الله سیستانی به نامه‌های جرج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا اشاره کرد و گفت: آقای بوش وقتی نامه سوم را نوشت و آیت‌الله سیستانی جواب نداد، به رئیس جمهور وقت عراق گفت که آیا آیت‌الله سیستانی یک بار قرآن را خوانده که پاسخ من را نمی‌دهد؟ جرج بوش نامه چهارم و پنجم را هم نوشت اما آیت‌الله سیستانی توجهی نکرده است.

 

شهرستانی عدم تبلیغات را مشکل مسلمانان برای مقابله با نظام استکبار دانست و گفت: مثلا در همین بحثی که در استرالیا رخ داد، آنها با یک جریان وسیع تبلیغاتی و رسانه‌ای آن اتفاق را به جمهوری اسلامی نسبت دادند که در تمام رسانه‌های دنیا منعکس شد، اما تکذیب جمهوری اسلامی انعکاس مناسبی در رسانه‌های جهان نداشت که این نشان می‌دهد ما باید رسانه قوی برای گفتن حرف‌هایمان داشته باشیم.

 

وی گفت: چند روز پیش نماینده سازمان ملل در امور عراق به دیدار من آمده بود و که به ایشان گفتم شما باید واقعیت را ببیند. ما رسانه‌ای که بخواهد تبلیغات را به جهان بگوید نداریم، اما خواهش من این است که شما واقعیت را ببیند و بپذیرید.

 

به گزارش تسنیم عابد فتاحی رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته وحدت گفت: آیت‌الله سیستانی از رهبران بزرگ جامعه اسلامی هستند که فتوای ایشان باعث امنیت در عراق شده است و اگر تدابیر ایشان نبود، سرنوشت عراق به طور دیگری رقم می‌خورد.

 

وی خطاب به نماینده آیت‌الله سیستانی گفت: ما باید وحدت خود را بیش از پیش کنیم و به دنیا بگوییم که متحد بوده و هستیم.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

یک نظر

  1. سلام انشاالله خداوند به شما خیر دنیا وآخرت عطا فرماید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *