مراسم عزاداری رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) در مالزی برگزار شد

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

آیین عزاداری ۲۸ صفر سالروز رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام محمد به عبدالله (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام هشتم ثامن الحج علی بن موسی الرضا (ع) در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد.
به گزارش شفقنا به نقل از ایرنا، در مراسمی که شب گذشته به همت هیات مذهبی ایرانیان مقیم مالزی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ایرانیان مقیم، دانشجویان، دیپلمات های کشورمان و مسئولان نهادهای ایرانی در این کشور جنوب شرق آسیا حضور داشتند
دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) که از مناطق مختلف شهر کوالالامپور در این مراسم حضور یافته بودند، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، و قرائت قرآن کریم به عزاداری پرداختند.
حجت الاسلام صادقی از روحانیون مقیم مالزی در این آیین طی سخنانی با اشاره به اهمیت تاریخ و رخدادهای آن برای بشر، گفت: تاریخ انسان را زنده نگه می دارد و هیچ رویداد و واقعه ای در تاریخ بدون دلیل نبوده و نخواهد بود. رخدادها چه در گذشته و چه در حال خارج از دایره حکمت و اذن پروردگار عالم رخ نخواهد داد.
وی رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) را بزرگترین مصیبت وارده بر بشریت دانست و گفت: پس از غیبت حضرت عیسی (ع) تا بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص)، ۵۷۷ سال فاصله وجود دارد که این دوره به دلیل مبعوث نشدن پیامبری، به دوران فترت معروف است.
صادقی، دوران فترت را دوران رکود، سقوط، بدبختی، ظلمت و گمراهی دانست که ‘در این دوران بشریت با رفتار خود و دوری از دستورات پروردگار تا مرز نابودی پیش رفت و خداوند با برگزیدن پیامبر گرامی اسلام (ص) به یاری بشریت شتافت و آنها را از نابودی و جهل رهایی بخشید’.
وی گفت:: پیامبر اسلام (ص) در شرایطی مبعوث شدند که جامعه آن زمان در فساد و تباهی فرو رفته بود، ایشان با رفتار و اتکال به ذات خداوند، انقلاب عظیمی را در عالم به پا کردند و مردم را براساس دستورات حضرت حق به سوی نور و روشنایی و رهایی از جهل و نادانی سوق دادند.
در پایان این مراسم معنوی دوستداران اهل بیت (ع) با ذکر مصیبت و مرثیه سرایی توسط مداح اهل بیت اعزامی از ایران به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
همچنین مراسم مشابهی مخصوص بانوان ایرانی روز گذشته به همت رایزنی فرهنگی ایران در کوالالامپور برگزار شد.
هیات محبان الرسول (ص) نیز شب گذشته در منطقه ‘سردانگ’ کوالالامپور مراسم عزاداری به این مناسبت برگزار کرد.
به مناسبت سالروز وفات پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) قرار است روز شنبه مراسمی در حسینیه الزهرا (س) در سنگاپور برگزار شد.

انتهای پیام

selm.ir

خبر قبلیهمه چیز درباره «آنفلوآنزا»

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *