طالبان چه کسی را متهم قتل ملاعمر قرار داد؟

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

به گزارش «شیعه نیوز»، رهبر شاخه انشعابی طالبان با انتشار یک نوار ویدئویی، «اختر محمد منصور» را به قتل ملا «محمد عمر» رهبر پیشین طالبان، متهم کرد.

«محمد عبدالرسول» رهبر شاخه انشعابی گروه طالبان در این نوار ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، ادعا می کند ملا اختر منصور که جانشین ملا عمر شده، رهبر پیشین طالبان را به قتل رسانده است.

رهبر شاخه انشعابی طالبان که همراه با «عبدالمنان نیازی»، سخنگوی این گروه در نوار ویدئویی مشاهده می شود، توضیحی در باره چگونگی قتل ملا عمر نمی دهد و تنها رهبر طالبان را به کشتن ملا عمر متهم می کند.

ادعاهای عبدالرسول با تشدید درگیری های درون گروهی طالبان همزمان شده است.

حامیان ملا اختر محمد منصور و عبدالرسول از دو روز پیش در منطقه «زیرکوه» و «پشت کوه» شهرستان «شیندند» هرات، سرگرم نبرد شدید هستند و برخی منابع خبر داده اند که بیش از ۱۰۰ تن از نیروهای دو طرف در این درگیری ها کشته یا زخمی شده اند.

گروه ملا اختر کشته شدن هشت تن و زخمی شدن ۲ نفر از نیروهای خود را در این درگیری ها تایید کرده، اما گروه انشعابی طالبان درباره کشته شدن نیروهای خود سخنی نگفته است.

گفته می شود نیروهای شاخه انشعابی طالبان به رهبری عبدالرسول قصد دارند حامیان اختر محمد منصور را از این منطقه بیرون برانند و این گروه نیز تایید کرده که حمله از طرف نیروهای مقابل علیه آنان آغاز شده است.

عبدالرسول از قوم «احمدزی» است. این قوم در غرب افغانستان از جمله هرات یک قوم قدرتمند شناخته می شود، اما با این وجود به نظر می رسد که حامیان وی نتوانسته اند وفاداران اختر منصور را از این منطقه به عقب برانند.

گروه اختر منصور امروز (چهارشنبه) شاخه انشعابی طالبان را تحت حمایت دولت افغانستان دانست و اعلام کرد که درگیری های این گروه در منطقه زیرکوه شهرستان شیندند هرات با کمک گروهی به فرماندهی «ننگیالی» صورت گرفته که از حمایت «کابل» برخوردار است.

طالبان در پایگاه اطلاع رسانی خود گفت و گویی را با یکی از فرماندهان این گروه در منطقه زیرکوه منتشر کرد که وی مدعی شده است که ارتش افغانستان در هرات، تجهیزات نظامی برای ننگیالی ارسال کرده و بر اساس آخرین گزارش ها، ده ها تانک را برای کمک به وی روانه این منطقه کرده است.

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان چندی پیش در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت که به زودی شاهد درگیری های شدید داخلی میان طالبان خواهید بود و آنان خود یکدیگر را از بین می برند.

انتهای پیام/ ۸۵۲

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *