گزارشی از تشدید اسلام هراسی در غرب

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

به گزارش «شیعه نیوز»، پس از حملات تروریستی در پاریس و کالیفرنیا، مسلمانان آمریکای شمالی، نگران واکنش‌های برگشتی خشونت‌آمیز ناشی از آن هستند.

اعلام ادرس منزل مسلمانان در اینترنت!

شیخ سلیمان، یک عالم دینی، ساکن والی رنچ در مرکز اسلامی شهر ایروینگ در تگزاس، زمانی که به خارج از آمریکا سفر کرده بود، از طریق همسرش خبردار شد که آدرس و نشانی خانه آن‌ها به همراه ده‌ها مسلمان دیگر، توسط یک گروه نژادپرست ضد اسلامی منتشر شده است.

این گروه نژاد پرست همچنین یک تظاهرات مسلحانه در بیرون مسجد ایروینگ به راه انداخته بودند. آن‌ها آدرس سلیمان را به این دلیل داشتند، زیرا او برای صحبت کردن در جلسه شورای شهر در ماه مارس، ثبت نام کرده بود. او در این جلسه از اعضای شورای شهر خواسته بود تا یک لایحه دولتی ضداسلامی را مورد حمایت قرار ندهند. به خاطر همین اقدام، آدرس خانه‌ای که او، به همراه همسر و دو فرزندش در آن زندگی می‌کنند، در اینترنت به اشتراک گذاشته شده بود. سلیمان با شنیدن این خبر سفرش را کوتاه کرده و به سرعت به آمریکا برگشت. با وجودی که لیست به سرعت از روی اینترنت برداشته شد اما نگرانی از برخوردهای نژادپرستانه هنوز وجود داشت.

سلیمان در این باره می‌گوید: صدها هزار اسلام‌هراس آدرس منزل ما را دارند. آن‌ها برای ایجاد وحشت این کار را کردند.

سابقه اسلام هراسی در امریکای شمالی

دیدگاه‌های ضداسلامی در آمریکای شمالی اتفاق جدیدی نیست. زمانی که استفان هارپر، نخست وزیر وقت، در انتخابات کانادا، منع پوشیدن پوشیه را برای گرفتن تابعیت این کشور، سنگ بنای مبارزات انتخاباتی خود، اعلام کرد. این‌ها همه آتش زیر خاکستر بودند. طی یک  نظرسنجی در سپتامبر، یک سوم جمهوری خواهان آیوا خواهان غیرقانونی کردن اسلام هستند. اما طی حملات تروریستی پاریس، سن برناردو و کالیفرنیا، سخنرانی‌های ضداسلامی سیاست مداران آمریکایی سر درآورده است. در یکی از آخرین اقدامات، دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا خواستار منع ورود مسلمانان به این کشور شده است.

با وجودی که حرف‌های ترامپ از نظر عملی هیچ تاثیر قانونی نخواهند گذاشت، اما سخنرانی‌های ضداسلامی او تاثیر زیادی در زندگی روزانه مسلمانانی که در کانادا و آمریکا زندگی می‌کنند، داشته است.

ابراهیم هوپر، مدیر ارتباطات شورای روابط اسلامی آمریکایی می‌گوید: من ده‌ها سال به این کار مشغول بوده‌ام و هرگز چنین حالتی در جامعه اسلامی آمریکا ندیده‌ام. همه نگرانند که چه اتفاقی برایشان ممکن است بیافتد. بعضی از مساجد نیروی امنیتی استخدام کرده‌اند یا از افراد داوطلب درخواست مراقبت از درهای ورودی یا پارکینگ را کرده‌اند. اما اقدامات امنیتی تا کجا می‌توانند پیش بروند؟ مسجد جای خوش‌آمد گویی به مردم است نه بیرون نگه داشتن آن‌ها.

یک مسئول حمل و نقل حرفه‌ای که اغلب در جاده به سر می‌برد و برای عبادت به مساجد مختلفی در شهر رفته است می‌گوید: این اولین بار است که جلوی در ورودی یک مسجد جلوی من را می‌گیرند و از من می‌خواهند که خودم را به بقیه مردم معرفی کنم. من به صدها مسجد رفته‌ام و تا کنون چنین چیزی ندیده بودم.

“لی” می‌گوید: هوشیاری و مراقبت مهم است، اما نگرانی بیش از حد می‌تواند باعث شود نتوانیم به امور دینی خود بپردازیم. مردم نباید از رفتن به مسجد و زندگی در اجتماعات اسلامی ترس داشته باشند، که این می‌تواند از نظر روحی به آن‌ها آسیب برساند. الان مردم در وضعیت وخیمی هستند، اتفاقات بدی برایشان افتاده و به دین خود بازمی‌گردند و اسلام را بیش از هر زمان دیگری در زندگی خود نیاز دارند. ترساندن این مردم از دین کاری غیرمسئولانه است.

برخوردهای نژادپرستانه با دختران و زنان محجبه

در نیویورک، یک دختر بچه کلاس ششم در زمین بازی مورد حمله قرار گرفته و به خاطر پوشیدن حجاب، او را تروریست و عضو داعش خوانده‌اند. زن محجبه‌ای در تورنتو مورد حمله فیزیکی قرار گرفته بود و حجابش را از سرش کشیده بودند. زن دیگری را در تورنتو به دیوار هل داده بودند و تهدیدش کرده بودند، که او حتی مسلمان نیز نبود و تنها به خاطر سرما، شال گردنش را روی گوش‌هایش کشیده بود!

مسلمانان کانادا و آمریکا می‌گویند که تشویش و اضطراب در جامعه را اغلب رسانه‌های اجتماعی به تصویر می‌کشند. افراد اتفاقاتی را که برایشان می‌افتد در شبکه‌های اجتماعی گذاشته و همین منجر به گسترش نگرانی‌ها برای دیگران می‌شود.

سلیمان نیز طی برنامه ای ویدئویی می‌گوید زنان و مردان مسلمان باید هویت خود را حفظ کنند. ما نباید بگذاریم که ترس ایمان ما را دیکته کند.

با این وجود، در همان لحظه به او خبر دادند که گروه نژادپرست کوکلان کلاس در خارج از مسجد ایروینگ، تظاهرات براه انداختند. سلیمان در این باره گفت: اینکه هنوز گروه‌های نژادپرستی به نام کوکلان کلاس وجود دارند، حقیقتا و براستی زنگ خطری برای همه ماست که تا چه اندازه افراط‌گرایان پیشروی کرده اند.

 
انتهای پیام/۶۵۴

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …