چرا الازهر داعش را تکفیر نمی کند؟

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

به گزارش «شیعه نیوز»، نائب رئیس دانشگاه الازهر گفت: ضرورتی ندارد کسی که ما را تکفیر می کند ما هم او را تکفیر کنیم، اما در عین حال ما گروه داعش را آشوبگر و یاغی و محارب می دانیم.

گروهی از کلیسای کانتربری ایتالیا در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه الازهر مصر که در محل این دانشگاه انجام شد، این سؤال را مطرح کردند که چرا الازهر داعش را تکفیر نمی کند؟!

دکتر ابراهیم هدهد نائب رئیس دانشگاه الازهر در پاسخ به این سؤال گفت: ضرورتی ندارد کسی که ما را تکفیر می کند ما هم او را تکفیر کنیم، اما در عین حال ما این گروه را آشوبگر و یاغی و محارب می دانیم، اما نمی توانیم این گروه را خارج از اسلام بدانیم، زیرا با قواعد ما سازگار نیست و از سویی پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) نیز تعریف کاملا روشن و شفافی از اسلام دارد که بنا بر آن هرکس به وحدانیت خداوند و نبوت پیامبر اسلام گواهی بدهد مسلمان است و خروج از اسلام نیز با انکار این ارکان صورت می گیرد.

در این نشست شخصیت های دینی مصر همچون دکتر محمد حمدی زقزوق رئیس مرکز گفتگوی الازهر، شیخ محیی الدین عفیفی رئیس مرکز تحقیقات الازهر، دکتر ابراهیم هدهد نائب رئیس دانشگاه الازهر، دکتر محمد جمیعه و دکتر کمال بریک در این نشست حضور داشتند.

از سوی گروه مسیحی کلیسای کانتربری نیز شخصیت هایی همچون دکتر منیر حنا، دکتر جانسون فراست، دکتر توبی هورس و دکتر مارس پولسن حضور داشتند.

در این نشست کتاب مقالات التجدید اثر شیخ الازهر بین شرکت کنندگان توزیع شد.

انتهای پیام/ ۸۵۲

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *