حضرت آیت الله شبیری زنجانی : تبلیغ دین با عمل ماست، متاسفانه عقبگرد و تنزل کرده ایم

[ad_1]

سلم (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) – حضرت آیت الله العظمی شبیری در جمع مدیران مرکز خدمات حوزه علمیه، بر لزوم حضور طلاب در جمع مردم تاکید کرد و گفت: سیاست گذاری های حوزه در جهتی باشد که روحانی مردمی تربیت کند.

به گزارش سلم ، حضرت آیت الله شبیری در این دیدارکه در دفتر ایشان برگزار شد، با اشاره به سفر امام رضا علیه السلام به خراسان و محدودیتهایی که حکومت برای آن حضرت ایجاد کرد، خاطر نشان کرد: حضرت رضا علیه السلام در دستگاه مأمون ناراحتی که دارد این است که در مدینه با مردم مستقیم سر و کار داشته اما الان حکومت او را محصور کرده است. روحانی باید در جامعه باشد. سیاست گذاری ها به سمتی باشد که روحانیت از مردم جدا نشود و در کنار مردم بماند.

وی  تبلیغ دین را یکی از مهم ترین وظایف روحانیت دانست و گفت: اعتقادات مردم به دست طلبه هاست. استدلال فطری جامعه می گوید اینها دین را کار کرده اند و اگر اسلام بخواهد پیاده شود، این طلبه ها حاصل آن هستند. لذا باید تلاش کنیم که مصداق «کونوا لنا زینا» باشیم. تبلیغ دین با عمل ماست. متاسفانه ما عقبگرد و تنزل کرده ایم.

این مرجع تقلد شیعیان ، زهد و تقوا را مهمترین لازمه طلبگی خوانده و گفت: مساله زهد طلبه ها باید در درجه اول اهمیت باشد چون در غیر این صورت هرچه طلبه زحمت بکشد فایده ندارد. احوال علماء گذشته که به مقاماتی رسیده اند را برای طلبه های بیان کنید و برنامه ای تدوین شود تا آنان  کتب مرحوم حاج شیخ عباس و مرحوم حاجی نوری را که در این زمینه نوشته شده است را مطالعه کنند.

آیت الله شبیری با تقدیر از تلاشهای انجام شده برای رفاه طلبه هایی که به مناطق دوردست می روند، خواستار توجه بیشتر به وضعیت فرهنگی و دینی در مناطق مختلف شهر قم شد و افزود: جاهایی که طلبه ها هستند دین در آنجا نقش بیشتری دارد. چون دین وابسته به این طلبه ها است. کسی پیشنهاد می داد  تلاش شود تا در همه قسمتهای قم طلبه باشد؛ یعنی فقط به نقاط دوردست پرداخته نشود.

وی  تشویق طلبه های ممتاز را یکی از اقدامات خوب مرکز خدمات حوزه دانست و گفت: میرزای شیرازی مقید بود که برای ممتازین امتیازات خاصی را قائل باشد. یکی مثل مرحوم آخوند پرورش پیدا کند بهتر از چند طلبه کم سواد است. مرحوم آقای بروجردی هم طلبه را ارزیابی می کرد و اگر درس خوان بود علاوه بر تشویق زبانی به او کمک مالی می کرد. اینها در رشد طلبه کمک می کند.

انتهای پیام

سلم

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *