آیت الله وحید خراسانی: نباید به سران دیگر کشورها ناسزا دهیم

آیت الله وحید خراسانی: نباید به سران دیگر کشورها ناسزا دهیم

 

یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در گذشته در اثر سهل‌انگاری‌ها سرمایه‌های بسیاری به باد رفت، اظهار داشت: قرآن می‌گوید با همه مردم به زبان خوب سخن بگوییم، نباید با فحش و تشر سخن بگوییم و دشمن تراشی کنیم.

 

به گزارش «تابناک»، آیت‌الله العظمی حسین وحید خراسانی پیش از ظهر پنجشنبه، در دیدار محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیأت همراه که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید در همه کار‌ها ‌اتکاي به خدا و توکل به امام زمان در نظر گرفته شود، گفت: باید در کار‌ها به خدا اتکا کنیم،نه به دیگران، اگر همه به خدا و قرآن متکی شویم و امام زمان (عج) را راضی نگه داریم، همه کار‌ها اصلاح می‌شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید: «با همه مردم به خوبی سخن بگویید»، تأکید کرد: نباید با فحش و تشر سخن گفته شود. در گذشته با برخی سخنان دشمن تراشی کردیم. نباید با سخنانمان کشورهایی حتی مانند رژیم صهیونیستی را بزرگ کنیم. اگر کسی عرضه دارد، باید در عمل نشان دهد، نه در حرف.

 

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: همان طور که سران کشور برای این مملکت محترم هستند، سران دیگر ممالک نیز برای مردم آن‌ها محترم هستند و معنی ندارد به آن‌ها فحش دهیم.

 

وی با تأکید دوباره بر این آیه قرآن که «با همه مردم با زبان خوب صحبت کنید»، به ذکر روایتی از برخورد پیامبر اکرم (ص) با دختر حاتم طایی پرداخت و اظهار داشت: روزی دختر حاتم طایی نزد رسول خدا مشرف شد و حضرت عبای خود را زیر پای آن دختر فرش کردند. در این هنگام اصحاب حضرت گفتند، او مشرک است و پدرش نیز مشرک بود. چرا چنین کاری کردید؟ پیامبر اسلام (ص) در پاسخ اصحاب فرمودند: «اکرام کنید کریم هر قومی را».

 

آیت‌الله وحید خراسانی ادامه داد: اگر این اخلاق مد نظر پیامبر اسلام (ص) را با سنی‌ها، نصارا و پیروان دیگر ادیان و همچنین دولت‌های غربی داشته باشیم، اوضاع عوض خواهد شد.

 

خدمت به مردم، افضل عبادات است

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هر کسی به هر کاری گمارده می‌شود، باید دو شرط داشته باشد؛ یکی اینکه عالم به آن کار باشد و دیگر آنکه امین به آن کار.

 

این مرجع تقلید شیعیان در پایان با بیان اینکه خدمت به این مردم، افضل عبادات است، به بیان توصیه‌هایی به وزیر ارتباطات و هیأت همراه پرداخت.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *