حضرت آیت الله وحید خراسانی: اخلاص در هدایت شرط جذب مردم است

حضرت آیت الله وحید خراسانی: اخلاص در هدایت شرط جذب مردم است

 

به گزارش شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)، به نقل از رسا، حضرت آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به ادامه تفسیر سوره مبارکه یاسین پرداخت.

 

123

 

وی با اشاره به آیه «اتَّبِعُوا مَن لاَّ یَسْأَلُکُمْ أَجْرًا وَ هُم مُّهْتَدُونَ»، گفت: اخلاص در هدایت شرط جذب مردم است و کسانی که مردم را به دین دعوت می‌کنند نباید از آنها مزدی بخواهند.

 

این مرجع تقلید با بیان این‌که کسانی که مردم را هدایت می‌کنند باید خودشان هدایت شده باشند، ابراز کرد: از کسی باید تبعیت کرد که خود بدون هوس باشد.

 

این مفسر قرآن با اشاره به این‌که مطلوب انسان در انجام کارهای نیک باید رضای الهی باشد، اظهار کرد: هر کاری که کسی می کند برای اجر است و به دنبال مال، مقام و یا راحت نفس است.

 

حضرت آیت الله وحید خراسانی ادامه داد: کسی که مشکلی را از مردم برطرف می کند برای این است که مردم نیز در مقابل مشکلی را از او حل کنند و یا به مقام و منزلتی در میان مردم برسد.

 

وی با اشاره به آیات قرآن تأکید کرد: انسان باید از کسانی پیروی کند که از ابتدا تا انتهای خدمات خود هیچ اجر و پاداشی را طلب نمی‌کنند.

 

این مرجع تقلید با بیان این‌که حضرت علی(ع) این‌گونه بود و کارهای خود را برای رضای الهی و بدون چشم داشت انجام می‌داد، افزود: مطلق‌الاجر آرامش نفس است.

 

این مفسر قرآن با اشاره به این‌که در آیه فوق هم اثبات وجود دارد و هم نفی، ابراز کرد: اثبات آیه و هم مهتدون است یعنی از کسی تبعیت کن که در راهی که می‌روی خود به مقصد رسیده باشد.

 

حضرت آیت الله وحید خراسانی ادامه داد: جهت نفی آیه «لاَّ یَسْأَلُکُمْ أَجْرًا» است، یعنی کسانی که مردم را به دین هدایت می‌کنند نباید اجری طلب کنند.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *