مهریه‌ عجیب و غیر عادی در عربستان – از ۱۰ ریال سعودی تا شکار ۳۰۰ سوسمار زنده

مهریه‌ عجیب و غیر عادی در عربستان – از ۱۰ ریال سعودی تا شکار ۳۰۰ سوسمار زنده

 

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از العالم، در عربستان سعودی که به طور معمول مهریه‌های به نسبت سنگین (دست کم 100 هزار ریال سعودی معادل حدود 100میلیون تومان) برای دختران نو عروس در نظر گرفته می شود، در برخی موارد این سنت ها با تعیین مهریه های اندک و معنوی و گاه غیرعادی، شکسته شده است.

 

در برخی موارد، نوعروسان عربستانی مهریه های عجیب و نامتعارفی درخواست کرده اند که یکی از عجیب ترین آنها، مهریه عروسی است که بعد از آگاهی از ترس همسر آینده اش از سوسمار، از وی خواست تا به عنوان مهریه برای او ۳۰۰ سوسمار زنده از بیابان شکار کند!

 

روزنامه القدس العربی با درج این خبر نوشت: البته داماد بیچاره موفق شد تنها ۱۰۰ سوسمار زنده تقدیم عروس خانم کند.

 

اما در مقابل این افراط گری، در طائف عربستان پدر یک عروس در برابر عاقد از داماد خواست تا به عنوان مهریه، به عروس خانم در حفظ سوره مبارکه “ملک” کمک کند و هدف خود را از این کار، شکستن سنت مهریه های سنگین و بازگشت به تعالیم دین مبین اسلام درخصوص ازدواج آسان اعلام کرد.

 

وی با بیان این نکته که جوانها در دوره کنونی از لحاظ مالی در شرایط دشواری هستند؛ ابراز امیدواری کرد که همه پدران هنگام ازدواج دخترشان همین روش را در پیش گیرند.

 

روزنامه “الانباء” چاپ عربستان نیز در باره رواج مهریه های سبک و آسان کردن ازدواج نوشت: مردی در استان القنفده در منطقه مکه مکرمه، مهریه دختر خود را تنها ۱۰ ریال سعودی تعیین کرد که این اقدام بسیار مورد تحسین اطرافیانش قرار گرفت و آنها نیز آرزو کردند که این اقدام، الگوی دیگران در آسان کردن ازدواج قرار گیرد.

 

در منطقه مدینه منوره نیز پدر یک عروس، هزینه های جشن عروسی را که توسط داماد پرداخت می شود، به عنوان مهریه پذیرفت و علاوه بر آن یک دستگاه منزل نوساز به نوعروس و تازه داماد هدیه کرد. وی اظهار داشت : تنها مساله مهم برای من این است که دخترم با همسر آینده خود زندگی سعادتمندانه ای داشته باشد.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *