حاجت خواستن از امام زمان علیه السلام

یکی از اصحاب امام هادی علیه السلام به آن حضرت نامه نوشت و عرضه داشت: شخصی دوست دارد با امام خود راز و نیاز کند و مشکلات خود را با او در میان بگذارد همان طور که با خداوند مناجات می‌کند و حوائجش را اظهار می‌دارد.(در این باره چه می‌فرمائید؟)
امام هادی علیه السلام در پاسخ او نوشتند:
إِنْ کَانَ لَکَ حَاجَهٌ فَحَرِّکْ شَفَتَیْکَ فَإِنَّ الْجَوَابَ یَأْتِیک؛[بحارالانوار ج۵۰ ص۱۵۵٫] ‏
هرگاه حاجتی داشتی فقط لب‌هایت را تکان بده به درستی که جواب به تو می‌رسد.
بنابراین برای گفتگو با امام عصر عج الله تعالی فرجه شریف نباید به دنبال تشریفات خاصی باشید. ساده و صمیمانه هر چه در دل دارید با آن مولای کریم در میان بگذارید، از آرزوهای مادی و معنوی خود بگوئید، مشکلات زندگی خود را بیان کنید، از گناهان و شکستن قلب ایشان یاد نمائید و پوزش بخواهید، توفیق ترک گناه و تزکیه نفس را درخواست کنید و به دیدار آن حضرت ابراز اشتیاق نمائید.
گاهی می‌توانید همین صحبت‌های صمیمی را در قالب یک نامه به آن حضرت عرضه کنید. با تمام وجود احساس نمائید که نامه‌‌تان به دست ولی الله الاعظم سلام الله علیه می‌رسد و مورد توجه قرار می‌گیرد. زمزمه اشعار عاشقانه هم تأثیر عجیبی در تقویت محبت دارد.
وضع پوشش، طرز گفتار و… از مراتب دیگر تلقین است. اگر احساس کنیم که محبوبمان هر لحظه ما را می‌بیند دیگر سر باز زدن از خواسته های او برایمان آسان نخواهد بود.
پس از مدتی خواهید دید که محبت خاصی به آن حضرت پیدا کرده‌اید، صفای دیگری در وجودتان خواهید یافت و با احساس حضوری که به دست آورده‌اید دیگر به راحتی تن به گناه نخواهید داد.

درباره‌ی kashfolyaghin

همچنین ببینید

فضایل اهل بیت در صحیح بخاری

[ad_1] پایگاه فرهنگی مذهبی سلم :  (خلاصه: کتاب صحیح بخاری معتبرترین کتاب اهل سنت پس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *