اعطای رسمی جایزه صلح نوبل به گروه چهار تونس

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

شفقنا- اسلو پایتخت نروژ دیشب نیز به رسم هر سال شاهد برگزاری مراسم اعطای جایزه صلح نوبل بود. در این مراسم جایزه صلح نوبل به گروه چهار تونس اعطا شد. کمیته نروژی جایزه صلح نوبل با اعطای این جایزه در واقع از تلاش های این گروه تونسی تقدیر کرده و آرزو کرد که این گروه در خلال بحران پناهجویان ، الگوی همه کشورها باشد. گروه چهار تونس در واقع متشکل از چهار گروه دیگر است که عبارتند از اتحادیه سندیکاهای کارگری ، اتحادیه کارفرمایان، اتحادیه حقوق بشر و کانون وکلای دادگستری تونس.
“کاچی کولمن فایو” رئیس کمیته صلح نوبل طی سخنانی در این مراسم گفت:” دوران پرتلاطمی را تجربه می کنیم و میلیون ها نفر در آفریقا، خاورمیانه و اروپا برای فرار از جنگ و سرکوب و رنج و ترور آواره شده اند. اگر هر کشوری به مانند تونس رفتار کند و پایه و اساس خود را بر گفتگو، مدارا، دمکراسی و قانون قرار دهد دیگر شاهد چنین موجی از پناهجویان نخواهیم بود”.
در ماه اکتبر بود که کمیته صلح نوبل تصمیم گرفت جایزه امسال را به گروه چهار تونس اعطا کند. در آن زمان دلیل این تصمیم ، تقدیر از تلاش های این گروه “برای برقراری یک دمکراسی تکثرگرا” اعلام شد. گروه چهار تونس پس از انقلاب این کشور تلاش های بسیار دشواری را در جهت برقراری یک “گفتگوی ملی” میان اسلام گرایان و مخالفان آنها به عمل آورده است.
منبع: AFP
ترجمه: شفقنا

انتهای پیام

selm.ir

خبر قبلیالمیادین: پلیس سوئیس برخی محله های ژنو را از ترس عملیات تروریستی بست

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *