کارشناس بازار کار: واردات بی‌رویه دشمن اصلی اشتغال

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

یک کارشناس بازار کار واردات فزاینده به کشور را دشمن اصلی اشتغال دانست و گفت: بیش از ۶۰ درصد شهرکهای صنعتی در اثر تحریم‌ها دچار رکود و تعطیلی شده اند.
به گزارش شفقنا به نقل از ایسنا، حمید حاج اسماعیلی به خبرنگار ایسنا، گفت: دولتمردان و مسوولان یکی از راههای موثر بر اشتغال پایدار را بنگاههای تعاونی می دانند اما علیرغم اشتغالزایی بالایی که این شرکتها دارند دولت هنوز حمایت جدی و عملی از آنها صورت نداده است.
وی گفت: اولین کاری که دولت در زمینه اشتغال باید صورت دهد حمایت از بخش خصوصی است ولی تاکنون هیچ تخفیف یا معافیتی را برای بنگاههای خرد و کوچک در نظام بیمه‌ای یا مالیاتی پیش بینی نکرده و تسهیلات و کمکهای فنی اختصاص نداده است.
حاج اسماعیلی افزود: اگرچه برای تعاونی‌های دانش بنیان معافیتهای مالیاتی دیده شده است اما با توجه به تعداد اندک این تعاونی‌ها و اثرگذاری و میزان اشتغال آنها در جامعه دولت باید به صورت عمومی تعاونی‌ها را مورد حمایت قرار بدهد.
این کارشناس بازار کار تصریح کرد: یکی از تعاونی‌هایی که به صورت جدی دچار مشکل شد و مورد حمایت دولت قرار نگرفت، تعاونی‌های اعتبار بودند که وزارت تعاون منفعلانه در برابر بانک مرکزی عمل کرد و با این کار بسیاری از این تعاونی‌ها،‌ اشتغال خود را از دست دادند و خدماتشان از بین رفت.
وی مهمترین ویژگی تعاونی‌ها را تجمیع سرمایه‌های خرد و ساماندهی فارغ التحصیلان بیکار دانست و افزود: دولت در کوتاه مدت باید بر روی بنگاههای کوچک و خرد متمرکز شود و ضمن اعطای کمکهای فنی و کارشناسی و مشاوره‌ای، منابع ارزان قیمت به صورت وام در اختیار آنها قرار بدهد.
حاج اسماعیلی متذکر شد: بسیاری از بنگاه‌ها از رقابت ناعادلانه ناشی از واردات و در اثر فشار تحریم‌های خارجی از بین رفتند در حالی که اگر دولت در زمان مناسب از آنها حمایت مالیاتی و بیمه‌ای می کرد و سرمایه در گردش آنها با نرخ پایین تامین می‌شد، امروز تعطیل نمی‌شدند.

انتهای پیام

selm.ir

خبر قبلیپلیس سوییس در جستجوی مظنونان ترور

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *