مخالفت نیمی از مردم آمریکا با ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور؛ گزارش شفقنا نظرسنجی از بازتاب طرح جنجالی ترامپ در افکارعمومی ایالات متحده

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

شفقنا نظرسنجی- به دنبال اظهارنظر انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مبنی بر ممنوع شدن ورود مسلمانان به ایالات متحده، نظرسنجی های متعددی به بررسی افکارعمومی این کشور در این خصوص پرداخته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، براساس نتایج این نظرسنجی ها، با وجود اینکه این اظهارنظر ترامپ در میان رای دهندگان جمهوری خواه از حمایت ۶۵ درصدی برخوردار است اما به طور کلی نیمی از افکارعمومی آمریکا مخالف این پیشنهاده وی هستند. در این میان برخی از رسانه ها تلاش کرده اند این اظهارنظر ترامپ را به نگرانی افکارعمومی آمریکا از افزایش مهاجرت اهالی خاورمیانه به این کشور ارتباط دهند. اما در مجموع محبوبیت ترامپ در هفته های اخیر کاهش یافته و نمره محبوبیت وی از تمامی کاندیداها کمتر شده است.

 

هیل: نیمی از مردم آمریکا مخالف ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور هستند      

نتایج یک پژوهش افکارسنجی که به دنبال اعلام پیشنهاده دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا، مبنی بر ممنوع نمودن ورود مسلمانان به این کشور انجام شد، نشان می دهد که در حدود دو سوم رای دهندگان جمهوری خواه از این نظر او حمایت می کنند.

این نظرسنجی که به طور مشترک از سوی بلومبرگ پولیتیکس و پرپل استراتجیز پالس انجام شده مبین آن است که این طرح جدید کاندیدای جمهوری خواهان در میان طرفداران این حزب ۶۵ درصد حامی دارد. این نظرسنجی آنلاین که در روز چهارشنبه انجام شده، همچنین نشان می دهد که در حدود ۳۷ درصد از پاسخ دهندگان جمهوری خواه پس از این اظهار نظر ترامپ، بیشتر احتمال دارد که به او رای دهند.

یکی از مسوولان موسسه پرپل استراتجیز درباره این آمار گفته است: « به اعتقاد ما این عدد از باورهای افرادی ناشی شده است که تعصب مذهبی دارند و گروهی که از تروریسم هراسناک هستند و به دنبال هر راهکاری هستند که بتواند امنیت ما را بیشتر کند.»

اما برخلاف حمایت بالای جمهوری خواهان از پیشنهاده اخیر ترامپ، تنها ۱۸ درصد از دموکرات ها از این طرح او استقبال کرده اند. به طورکلی این نظرسنجی نشان می دهد که تنها ۳۷ درصد از کل پاسخ دهندگان از این ایده ترامپ برای جلوگیری از ورود مسلمانان به ایالات متحده حمایت می کنند و ۵۰ درصد افراد مخالف آن هستند.

براساس این نظرسنجی، در حالیکه ترامپ در میان جمهوری خواهان ۶۵ درصد محبوبیت دارد و از این حیث از دیگر نامزدهای جمهوری خواه سناتور مارکو رابیو (۶۴ درصد) و سناتور تد کروز (۶۱ درصد) پیشی گرفته اما در میان کلیه پاسخ دهندگان با ۳۳ درصد بالاترین نرخ عدم محبوبیت را دارد؛ به طوریکه رابیو ۲۲ درصد و کروز ۲۶ درصد نرخ عدم محبوبیت را به خود اختصاص داده اند.

این نظرسنجی به صورت آنلاین از ۶۰۵ نفر صورت گرفته است.

 

ان.بی.سی: ترامپ بر نگرانی آمریکایی ها از مهاجرت انگشت گذاشت

پایگاه خبری ان بی سی نیوز با استناد بر یک نظرسنجی صورت گرفته از سوی اسوشیتدپرس و Gfk مدعی شد دونالد ترامپ با ارائه طرح ممنوعیت ورود مسلمانان به ایالات متحده بر مخالفت فراگیری که در جامعه آمریکا با مهاجرت از خاورمیانه وجود دارد، انگشت گذاشت.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که پیش از این اظهارنظر ترامپ انجام شده، سه چهارم جمهوری خواهان باور دارند نرخ مهاجرت از خاورمیانه به آمریکا بسیار بالاست و تقریبا همین تعداد از احتمال اینکه مهاجران سوری مرتکب خشونت شوند ابراز نگرانی کرده اند.

۵۴ درصد آمریکایی ها شامل سه چهارم جمهوری خواهان، نیمی از مستقلین و بیش از یک سوم دموکرات ها گفته اند ایالات متحده مهاجران بسیار زیادی از خاورمیانه می پذیرد. در مقابل ۴۶ درصد آمریکایی ها معتقدند ایالات متحده مهاجران بسیار زیادی از آمریکای لاتین می پذیرد. تنها ۲۸ درصد آمریکایی ها چنین نظری در مورد مهاجران اروپایی دارند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که ۵۳ درصد از آمریکایی ها مخالف برنامه دولتی اوباما برای پذیرش ۱۰ هزار پناهجو از سوریه در آمریکا هستند. در مقابل تنها ۲۳ درصد موافق این طرح هستند.

بسیاری از آمریکایی ها (۴۹ درصد) پناهندگان سوری را بسیار یا تاحدی خطر امنیتی برای آمریکا می دانند. سهم جمهوری خواهان در این عقیده ۷۰ درصد و سهم دموکرات ها ۳۰ درصد است.

این نظرسنجی به صورت آنلاین از ۱۰۰۷ بزرگسال طی روزهای ۳ تا ۷ دسامبر انجام شده است.

نکته قابل توجه در این زمینه انتشار مقاله ای در روزنامه گاردین با عنوان «ما مکزیکی ها به مسلمانان به عنوان دشمنان شماره یک جدید خوش آمد می گوییم» است. در این مقاله «گوستاوو ارلانو» خطاب به مسلمانان نوشته است: «تمامی آنچه که دونالد ترامپ یاوه گوی نژادپرست دارد به شما تحمیل می کند، همان کاری است که وی چند ماه پیش با مکزیکی ها در آمریکا انجام داد.»

 

پولیتیکو: ترامپ نامحبوب ترین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست

براساس نتایج بررسی های روزانه موسسه افکارسنجی گالوپ، طی دو هفته اخیر دونالد ترامپ کمترین محبوبیت را در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته است.

بنابر گزارش پولیتیکو، با وجود اینکه محبوبیت هیلاری کلینتون نامزد پیشرو حزب دموکرات ۴ درصد کاهش یافته و از ۴۹ درصد به ۴۵ درصد رسیده، اما هنوز هم وی از همه کاندیداها محبوب تر است. در مورد ترامپ نرخ خالص محبوبیت وی تاکنون منفی تر از تمامی کاندیداها از هر حزبی بوده است به طوریکه تنها ۳۲ درصد نگاه مثبتی به او دارند. از آنجا که ۵۹ درصد مخاطبان گالوپ دیدگاهی منفی نسبت به ترامپ دارند، نمره محبوبیت وی در حال حاضر ۲۷- است.

این داده ها بر اساس بررسی های روزانه گالوپ از ۲۳ نوامبر تا ۷ دسامبر سال جاری از ۱۸۰۰ تا ۱۹۵۰ مخاطب بزرگسال به دست آمده است.

منابع: هیل، ان بی سی نیوز، پولیتیکو

ترجمه: شفقنا نظرسنجی

انتهای پیام

selm.ir

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *