نشست آمنو؛ تقویت یا تضعیف موقعیت نخست وزیر مالزی

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

حزب مالایی تباران متحد (آمنو) امسال در حالی شصت و نهمین مجمع عمومی خود را برگزار کرد که حضور موافقان و مخالفان داخلی این حزب، وحدت درونی آن را زیر سئوال برد.
به گزارش شفقنا به نقل از ایرنا، ‘ماهاتیر محمد’ نخست وزیر اسبق مالزی که حدود یک سوم از عمر این حزب با نخست وزیری وی همزمان شده، اکنون خواستار برکناری نجیب تون رزاق نخست وزیر فعلی مالزی است.
ماهاتیر محمد معتقد است که نجیب تون رزاق با عملکرد نامناسب اقتصادی خود و همچنین فساد مالی مربوط به شرکت دولتی توسعه مالزی واحد، این کشور را با بحران مواجه کرده و اکنون راهی جز کنارگذاشتن وی باقی نمانده است.
نجیب تون رزاق به واسطه قدرت و حمایت هایی که در بین اعضای حزب حاکم دارد، تاکنون در مقابل درخواست مخالفان خود ایستادگی کرده است، هرچند مجمع عمومی حزب آمنو که از روز سه شنبه هفته گذشته آغاز شده و تا فردا نیز ادامه دارد، محل برگزاری این نشست را به میدان مبارزه قدرتمندان عرصه سیاست مالزی تبدیل کرده است.
ماهاتیر محمد روز گذشته در تازه ترین اظهارات خود گفت که نجیب تون رزاق پیش از این به دیدار او رفته و با تهیه لیستی از آنچه که ماهاتیر خواستار انجام آن است، قصد خریدن وی را داشته تا از انتقادات دست بردارد.
علاوه بر ماهاتیر محمد، نخست وزیر اسبق مالزی، محی الدین یاسین، معاون سابق نخست وزیر نیز در این نشست به طور آشکار خواستار برکناری نجیب شده است. درخواستی که تاکنون از سوی نخست وزیر واکنشی در پی نداشته و تحلیلگران معتقدند که نجیب تون رزاق نگران واکنش احتمالی نامطلوب است.
از سوی دیگر نجیب تون رزاق با این اعتقاد که هرگز مرتکب فساد مالی نشده روز گذشته در این نشست تاکیدکرد که هرگز تسلیم منتقدان نمی شود و تیم اقتصادی وی نیز در تضعیف ارزش پول ملی (رینگیت) مقصر نیستند.
وی همچنین در پاسخ به سئوالات کمیسیون مبارزه با فساد که در این هفته انجام شد، گفت نکته مهم این است که من در طرف درست قرار دارم و حقیقت پیروز می شود.
آنچه که اکنون در نشست مجمع عمومی این حزب می گذرد نشان می دهد که افزایش زورآزمایی مخالفان و حامیان نخست وزیر مالزی وضعیت سیاسی و اقتصادی این کشور را در آینده ای نزدیک دستخوش تحولات عمده ای می کند.
این تغییرات می تواند تشدید قوانین داخلی مالزی که نمونه ای از آن در هفته گذشته و تنها دو روز پس از ارائه به مجلس با عجله تصویب شد و یا اینکه روی کار آمدن دولتی جدید باشد.

انتهای پیام

selm.ir

خبر قبلیسفر از پیش برنامه ‌ریزی شده ترامپ به اسراییل لغو شد

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *