سفر از پیش برنامه ‌ریزی شده ترامپ به اسراییل لغو شد

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای ریاست‌جمهوری امریکا، سفر از پیش تعیین شده خود را به اسراییل به تعویق انداخته و گفته این دیدار را «پس از آنکه رییس‌جمهور امریکا شد» مجددا برنامه‌ریزی خواهد کرد.
به گزارش شفقنا به نقل از پرس تی وی، ترامپ در پیامی که روز پنج‌شنبه در صفحه توییتر خود منتشر کرد نوشت سفر خود را که احتمال داشت به ضرر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل تمام شود، لغو کرده است. ترامپ اخیرا خواستار منع ورود مسلمانان به امریکا شده و اظهارات جنجال‌برانگیزی را درباره یهودیان مطرح کرده است.
ترامپ در گفتگو با فاکس نیوز گفت دلایل متعددی برای تعویق این سفر داشته و اینکه نمی‌خواسته نتانیاهو تحت فشار قرار گیرد. این سفر قرار بود در ۲۷ آذر انجام شود.
نامزدهای ریاست‌جمهوری امریکا اغلب در راستای تلاش برای جلب آرا و حامیان مالی یهودی در امریکا و همچنین افزایش اعتبار سیاست خارجی خود از اسراییل بازدید می‌کنند.
لغو این سفر یک روز پس از آن صورت گرفت که ۳۷ عضو پارلمان اسراییل (کنست) -حدود یک سوم کنست – با ارسال نامه‌ای به نتانیاهو خواستار لغو این دیدار شده بودند.
هر چند نتانیاهو از حامیان حزب جمهوری‌خواه امریکا به شمار می‌رود، اما وی در توییتی که چهارشنبه منتشر کرد از مخالفت خود با طرح ترامپ مبنی بر منع مسلمانان از سفر به امریکا خبر داد.
این سرمایه دار بخش املاک هفته گذشته نیز در جمع یهودیانی که حامی مالی فعالیت‌های سیاسی هستند، سخنانی مطرح کرد که برخی آن را به منزله ترویج کلیشه‌های یهودی دانستند.
ترامپ گفت: «می‌دانم که چرا حاضر به حمایت از من نیستید، چون من پول شما را نمی‌خواهم؛ شما سیاستمداران گماشته خودتان را می‌خواهید.»
وی افزود: «من هم مثل شما اهل مذاکره هستم.»
با این حال، بسیاری معتقدند که با توجه به سیاست‌های خصمانه نتانیاهو در قبال فلسطینیان، مخالفت نخست وزیر اسراییل با اظهارات اهانت آمیز ترامپ درباره مسلمانان، امری ریاکارانه است.
دیوید هورُویتز، تحلیل‌گر نشریه تایمز اسراییل، در این باره نوشت: «شخصا، گمان می‌کنم نتانیاهو از جنجال جهانی پیش آمده بر سر پیشنهاد ترامپ برای منع ورود مسلمانان به امریکا خرسند است.»
ترامپ که کمپین انتخاباتی وی از همان ابتدا جنجال‌برانگیز بود سه‌شنبه با اصرار بر طرح ضد اسلامی خود گفت این طرح اقدامی موقت در واکنش به قتل عام هفته گذشته در سن برناردینوی کالیفرنیا بوده است.

انتهای پیام

selm.ir

خبر قبلیتست سپر دفاع موشکی آمریکا برای نصب در رومانی و لهستان

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *