امام جمعه مشهد: محرم و صفر باید در زندگی اجتماعی ما کاربردی باشد

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)-  امام جمعه مشهد با بیان اینکه محرم و صفر باید در زندگی اجتماعی ما کاربردی باشد، گفت: واقعه کربلا تابلوی زندگی اسلامی برای بشریت است.

به گزارش شفقنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در سلسله جلسات سخنرانی رواق امام خمینی(ره) اظهار کرد: امروز دشمن با ترفندهای تهدید و تحریم‌ اعتقادات اسلامی جامعه ما را نشانه گرفته است.

او با اشاره به اینکه فرهنگ کربلا معیار زندگی اسلامی است، افزود: آنچه خداوند در قرآن در ارتباط با مومنان و متقین مطرح می‌کند در کربلا رخ داده است و در اصل واقعه کربلا تفسیر قرآن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت ولی عصر(عج) با ظهورشان تمام ک‍ژی‌ها، انحرافات و فساد را از زمین برمی‌چینند، تصریح کرد: امام حسین(ع) و یارانشان در کربلا فرهنگ امامت را به عالمیان ارائه دادند.

او گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت عاشوراست و فرهنگ بنی امیه سازگار با فرهنگ حسینی نیست چرا که در فرهنگ بنی امیه ملاک زندگی قدرت و ثروت است اما در مکتب حسینی عبودیت معیار زندگی است.

علم الهدی از پایبندی ملت متدین ایران اسلامی در جنگ هشت سال دفاع مقدس به فرهنگ حسینی سخن گفت واظهار کرد:  اساس جمهوری اسلامی ایران به مکتب حسینی گره خورده است و هیچ قدرتی توان نفوذ با آن را ندارد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه محرم وصفرباید در زندگی اجتماعی ما کاربردی باشد، گفت: واقعه کربلا تابلوی زندگی اسلامی برای بشریت است.

او خاطرنشان کرد: در فرهنگ کربلا هیچ نقص و کمبودی وجود ندارد چرا که امام حسین(ع) در واقعه کربلا یک نسخه کامل را برای زندگی انسان ها ارائه داد.

انتهای پیام

selm.ir

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *