مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام رضا برگزار می شود

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)- مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) در بارگاه منور رضوی برگزار خواهد شد.

به گزارش شفقنا، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: خطبه‌‌خوانی شب شهادت و مراسم شام غریبان حضرت رضا(ع) دو مراسمی است که همه ساله در این ایام در حرم علی ‌بن‌ موسی ‌الرضا(ع) برگزار می‌‌شود.

او تصریح کرد: آئین خطبه‌‌خوانی در شب شهادت امام هشتم(ع) با حضور آیت‌الله واعظ طبسی، نماینده‌ی ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی قائم مقام محترم تولیت، جمعی از شخصیت‌‌های کشوری و استانی و خادمان بارگاه منور رضوی برگزار می‌‌شود.

سیدخلیل منبتی عنوان کرد: خطبه‌‎خوانی یکی از آیین‌‌های دینی و سنتی در حرم مطهر رضوی است که تنها دو نوبت در سال یعنی در شب شهادت امام علی ‌بن ‌موسی ‌الرضا(ع) و شب عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌‌شود و در این مراسم خادمان با در دست داشتن شمعی فروزان به خطبه‌ی مخصوص شب شهادت حضرت امام رضا(ع) گوش فرا می‌‌دهند.

او اشاره کرد: برگزاری مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع)در روز جمعه ۲۰ آذرماه  در ساعت ۱۸  و در رواق دارالحکمه و صحن انقلاب اسلامی پیش بینی شده ولی در صورت برودت هوا و بارندگی، رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی  نیز آماده سازی شده است.

منبتی با اعلام اینکه در این مراسم خدام کلیه کشیک ‌های حرم مطهر رضوی حضور دارند، افزود: آیت‌الله محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم سخنرانی خواهد کرد و پس از قرائت خطبه توسط حجت‌الاسلام جعفر اسلامی‌فر، نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی توسط علی ملائکه انجام می‌شود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در ادامه افزود: در مراسم شام غریبان حضرت ثامن الحجج(ع) نیز که شنبه۲۱ آذرماه  برگزار می شود، خدام بارگاه منور علی بن موسی الرضا(ع) با در دست داشتن شمع و لاله های فروزان از سازمان مرکزی آستان قدس رضوی به سوی بارگاه نورانی آن امام همام برای عرض تسلیت حرکت می کنند و در صحن جمهوری اسلامی حرم رضوی گردهم جمع می شوند.

انتهای پیام

selm.ir

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *