عزاداری علاقمندان به امام رئوف در صحن جامع رضوی

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)- در آستانه سالروز شهادت حضرت رضا(ع)، صحن جامع رضوی میزبان اجتماع عظیم عزادارن و سوگواران رضوی خواهد بود.

به گزارش شفقنا، اجتماع عظیم عزادارن رضوی با حضور عاشقان و دلدادگان حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

این مراسم باشکوه که پس از اقامه نماز ظهر و عصر برپا می شود، پس از حضور هیئت‌های مذهبی در قالب دسته جات و عموم مردم مومن و خداجو به حرم مطهر رضوی به سوگواری و عزاداری خواهند پرداخت.

مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در این مراسم به نوحه‌خوانی و سینه‌زنی پرداخته و در غم شهادت جانگذار امام طوس اشک ماتم و عزا بر دیدگان جاری می‌کنند.

در شب شام غریبان امام رضا(ع) نیز در آیین «زمزمه های غریبانه» کاروان خدام بارگاه منور رضوی از محل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی به سمت حرم مطهر حرکت خواهند کرد و سپس در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر به عزاداری می پردازند.

تشرف ۴۰۰ زائر پیاده اهل سنت به حرم امام مهربانی ها

همزمان با آخرین روزهای پایانی ماه صفر و به منظور شرکت در مراسم سوگواری رسول مکرم اسلام(ص) و امام مهربانیها ۴۰۰ زائر اهل سنت با پای پیاده از نقاط مختلف کشور برای تشرف به حرم مطهر رضوی عازم سرزمین خورشید شدند.

با وجود تبلیغات سوء رسانه‌های غربی که همواره بر طبل اختلاف میان شیعه و سنی می‌کوبند همزمان با ایام پایانی ماه صفر جمعی از زائران پیاده اهل سنت با تشرف به حرم رضوی وحدت را در حرم امام مهربانی ها به نمایش گذاشتند.

کاروان های زائران اهل سنت که برای سومین سال متوالی به صورت پیاده همزمان با روزهای پایانی ماه صفر عازم مشهد می شوند امسال نیز به صورت مردمی و خودجوش از شهرهای مختلف و استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان عازم مشهد مقدس شدند.

این گروه از زائران شامل اقشار مختلف مردم، از جمله معلمان مدارس، ائمه جماعات، کسبه و روحانیون هستندکه با پای پیاده و از مسیر های دور گام در جاده ولایت، مسیر عشق و معرفت گذاشته تا به زیارت حرم مطهر رضوی نائل شوند.

با وجود تبلیغات سوء و گسترده دشمنان اسلام برای ایجاد شبهه، انحراف و اختلاف بین مسلمانان، امسال کاروان های زائران اهل سنت به رغم برودت هوا و بارش برف در محور های منتهی به مشهد مقدس خللی در اراده و عزمشان به وجود نیاورد و باری دیگر نمایش وحدت و همدلی را در این قطعه از بهشت به منصه ظهور گذاشتند.

این زائران پس از پیاده روی طولانی همزمان با سالگرد رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) وارد مشهد شدند و برای عرض ارادت و تسلیت فاصله میدان بسیج مشهد تا حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) را پیمودند.

زیارت حضرت رضا(ع) از طریق رادیو معارف در روزهای پایانی ماه صفر

همزمان با روزهای پایانی ماه صفر، مخاطبان داخلی و خارجی شبکه معارف از طریق امواج رادیویی به زیارت امام رضا(ع)می روند.

همزمان با شب رحلت جانسور پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)و شهادت امام حسن مجتبی(ع) شبکه رادیویی معارف از طریق امواج رادیویی میزبان مخاطبان داخلی و خارجی این شبکه است.

این شبکه در اولین برنامه خود در شب ۲۸ ماه صفر با حضور در میان کاروان های زائرین پیاده در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی با بهره مندی از کارشناسان مذهبی و در ارتباطی زنده به اجرای برنامه پرداخت.

این شبکه هر شب از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ و هر روز صبح از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح تا پایان ماه صفر با موضوع معرفی سبک و سیره اهل بیت(ع) و همچنین پوشش برنامه های حرم مطهر به اجرای برنامه می پردازد.

تیم هفت نفره این شبکه علاوه بر تامین برنامه های شبکه رادیویی معارف، پوشش تصویری و برقراری ارتباط زنده با سیمای مرکز قم را نیز بر عهده دارد. در این ایام هفت برنامه ۴۵ دقیقه ای زنده با حضور کارشناسان مذهبی از سیمای مرکز قم پخش خواهد شد.

انتهای پیام

selm.ir

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *