قاچاق آثار باستانی سوریه و عراق، دومین منبع درآمد داعش

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

شفقنا- پس از نفت، قاچاق آثار باستانی به مهمترین منبع تامین درآمد نیروهای داعش تبدیل شده است.
به گزارش شفقنا به نقل از یورونیوز، بسیاری از اشیاء تاریخی به ارزش میلیونها دلار که توسط اسلامگرایان افراطی از شهر باستانی پالمیرا یا دیگر مکانهای باستانی در سوریه و عراق غارت می شوند، به آسانی در بازارهای سیاه یا از طریق اینترنت به فروش می رسند.
این آثار ابتدا توسط واسطه هایی در ترکیه و لبنان خریداری شده و سپس دلال ها این آثار را به مجموعه دارانی در اروپا یا آمریکا می فروشند. به این ترتیب منشاء تهیه عتیقه ها پنهان می ماند.
دبورا لهر، رئیس و از بنیانگذاران گروه ائتلاف جهانی برای حفاظت از آثار باستانی می گوید: «ماموران گمرک می دانند که یک کیلو کوکائین غیرقانونی است اما هنگامیکه آنها یک گلدان قدیمی می بینند، نمی دانند که آیا این یک خرید توریستی است یا قطعه ای با قدمتی سه هزار ساله.»
تقاضاها در سطح بین الملل برای متوقف کردن این داد و ستدها افزایش یافته است. فرانسه از اولین کشورهایی بود که در زمینه وجود اشیاء گرانبهای شهر باستانی پالمیرای سوریه در دست دلالان غربی هشدار داد. واسطه گران این معاملات را با اسناد جعلی انجام می دهند.
ریچارد کورین، عضو مؤسسه اسمیتسونین آمریکا (Smithsonian Institution) که بزرگ ترین موزه علمی فرهنگی تحقیقاتی جهان است، می گوید: «در بازار مجموعه دارانی هستند که می گویند در حال حاضر راه درست حفظ این آثار، خرید آنهاست. اما این اشتباه است و آنها با پرداخت این پولها، انگیزه بیشتری به نیروهای داعش برای غارت بیشتر، فروش بیشتر و کسب درآمد بیشتر می دهند.»
برخی از کشورها همچون فرانسه برای اعمال نظارت های سخت تر، فهرستی از اشیاء تاریخی که احتمال داده می شود توسط نیروهای داعش غارت شده باشد را تهیه و منتشر کرده اند.

انتهای پیام

selm.ir

خبر قبلیتوزیع پیراهن های حاوی شعارهای دعوت به تخریب مسجدالاقصی بین شهرک نشینان+تصویر
خبر بعدیبیانیه مشترک مراکز آموزش زبان فارسی دانشگاه‌های وزارت علوم ‌

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *