آغاز مذاکرات رسمی در مورد عضویت صربستان در اتحادیه اروپا

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

شفقنا- از قرار معلوم اتحادیه اروپا برای پذیرش عضویت دو کشور صربستان و ترکیه جدی است و قصد دارد هر چه زودتر موارد اختلافی و موانع در این مورد برطرف شود. بر اساس اخبار موجود در مذاکرات در مورد عضویت صربستان در اتحادیه اروپا که ماه آینده در بروکسل آغاز می شود دو بخش اصلی موضوعات حل نشده یعنی نظارت های مالی و روابط میان صربستان و کوزوو مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت. به گفته یکی از دیپلمات های اروپایی، بروکسل سعی دارد که موارد اختلاف میان کوزوو و صربستان هر چه سریع تر مطرح و راه حلی عاجل برای آن پیدا شود.
البته این مذاکرات در واقع مدتی پیش و با حضور وزرای خارجه ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل آغاز شده و تصمیمات مقتضی برای شروع دور اصلی گفتگوها گرفته شده بود اما از نظر رسمی آغاز این مذاکرات باید با حضور “فدریکا موگرینی” مسئول روابط خارجی اتحادیه و “یوهانس هان” کمیسرعالی امور گسترش اتحادیه اروپا باشد.
از سوی دیگر بروکسل برای رفع موانع پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا نیز عجله دارد و در ماه آینده دو بخش مربوط سیاست های اقتصادی و ارزی مذاکرات آغاز و چهار بخش دیگر در طی سال آینده مطرح شده و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
منبع: دی ولت
ترجمه: شفقنا

انتهای پیام

selm.ir

خبر قبلیروحانی: هر چه داریم از لطف اهل بیت (ع) است
خبر بعدیعاملان استفاده از گاز اشک آور در دانشگاه علامه شناسایی شدند

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *