چرخش گازی اردوغان به سمت اسراییل

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

شفقنا- منابع خبری از تصمیم ترکیه برای خرید گاز از رژیم اسراییل خبر داده‌اند.
به گزارش شفقنا به نقل از پرس تی وی، پایگاه خبری ترکیه الیوم چهارشنبه گزارش داد این اقدام آنکارا در پی افزایش تنش با روسیه و بیم از اعمال تحریم گازی روس‌ها صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل اعلام کرده است که در زمینه صادرات گاز به ترکیه با آنکارا گفتگو می‌کند.
در همین راستا، یووال اشتاینیتز وزیر انرژی رژیم اسراییل از آمادگی این رژیم برای صادرات گاز به کشورهایی نظیر ترکیه، اردن، یونان و حتی کشورهای غرب اروپا خبر داده است.
این مقام اسراییلی در خصوص توقف صدور گاز مصر به اسراییل گفت: «ما در راستای استقلال در زمینه انرژی نیازمند توسعه سریع میادین گازی خود هستیم.»
این گفته یووال اشتاینیتز در حالی مطرح می‌شود که منابع خبری روز دوشنبه از تصمیم دولت مصر برای توقف مذاکرت واردات گاز از اراضی اشغالی خبر دادند.
به گفته این منابع به نقل از محمد شعیب، رییس پیشین هیات مدیرۀ شرکت هلدینگ گاز مصر، این توقف در اعتراض به تصمیم اتاق تجارت بین‌المللی مبنی بر الزام قاهره به پرداخت یک میلیارد و ۷۶ میلیون دلار غرامت به شرکت برق رژیم اسراییل صورت گرفت.
به گفتۀ شعیب این اقدام اتاق تجارت بین‌المللی پس از آن صورت گرفت که اسراییل از شرکت‌های مصری صادر کننده گاز به دلیل توقف ارسال گاز به شرکت برق این رژیم در پی انفجار در خطوط گاز در سال ۲۰۱۱، شکایت کرد.
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه که چهارشنبه (۱۲ آذر ماه) به دعوت تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر برای سفری دو روزه وارد قطر شد اعلام کرد: «سرمایه‌گذاری در طرح‌های گاز طبیعی مایع با قطر به علت پیدایش تنش در روابط کشورش با روسیه از جذابیت بسیاری برخوردار است.»
در همین راستا خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع دولتی ترکیه گزارش داد آنکارا به منظور آماده شدن برای کاهش یک چهارم گاز دریافتی خود از روسیه در سال ۲۰۱۶ و با هدف جلوگیری از اختلال احتمالی در دریافت گاز از روسیه، برای خرید گاز مایع با قطر وارد معامله شده است.

انتهای پیام

selm.ir

خبر قبلیتأکید دیپلمات فرانسوی بر ضرورت رفع تحریم ها علیه روسیه پس از اجرایی شدن توافقنامه مینسک
خبر بعدیگزارش تصویری : مراسم عزاداری ۲۸صفر در دفتر حضرت آیت الله شبیری زنجانی

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *