گروه های تروریستی که از داعش حمایت می کنند + نقشه

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی از حمایت ۴۲ گروه بین‌المللی از گروه تروریستی داعش خبر داد. این گروه ها در کشورهای مختلف جهان از فیلیپین گرفته تا مصر فعالیت می کنند.

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: نقشه ای که موسسه تحقیقاتی و آماری استاتیستا [Statista] در اختیار این روزنامه قرار داده است، نشان می دهد ۳۰ گروه به طور رسمی با گروه تروریستی داعش ارتباط دارند و ۱۲ گروه دیگر هم متعهد شده اند از آنها حمایت کنند.

بر اساس این گزارش، گروه  داعش ثروتمندترین و خشن ترین گروه تروریستی در تاریخ معاصر است و جذب تروریست‌های خارجی بخشی از راهبرد آن است.

گروه های تروریستی که از داعش حمایت می کنند + نقشه

انصار الشریعه در لیبی، گردان عقبه بن نافع در تونس و انصار بیت المقدس در سینای مصر حملات تروریستی تحت نظر گروه تروریستی داعش انجام می دهند در حالی که جنبش اسلامی ازبکستان و گروه ابو سیاف اندونزی نیز اتحاد خود را با داعش اعلام کرده اند.

ایندیپندنت نوشت: گروه‌های طرفدار داعش در الجزایر و غزه هم دیده می شوند. این درحالی است که جناح های انشعابی از افغانستان و پاکستان به میدان های نبرد سوریه و عراق نیرو اعزام می کنند.

در گزارش ماه گذشته شاخص تروریسم جهانی، که موسسه بین المللی اقتصاد و صلح آن را تهیه کرده، آمده است تروریسم جهانی اکنون به بیشترین حد خود رسیده و همچنان با سرعتی غیر منتظره در حال گسترش است.

با وجود آنکه تروریسم در سطح جهان گسترش یافته است، بیشتر قربانیان حملات تروریستی از پنج کشور مسلمان عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و نیجریه هستند.

بوکو حرام که مرگبارترین گروه تروریستی سال ۲۰۱۴ شناخته شد، امسال با گروه داعش متحد شده است و با این گروه ارتباطات نزدیکی دارد.

پنج گروه تروریستی مرگبار یعنی بوکو حرام، داعش، طالبان، شبه نظامیان فولانی و الشباب، مسئول مرگ ۷۴ درصد از قربانیان حملات تروریستی در سال ۲۰۱۴ بوده اند. این گروه ها در مجموع ۱۸ هزار و ۴۴۴ نفر را به قتل رسانده اند.

انتهای پیام/ ۸۵۲

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *