از غربت بقیع تا سوگ مشهدالرضا

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

به گزارش «شیعه نیوز»، امروز از غربت بقیع تا مشهدالرضا سوگ و ماتم در جریان است، ماتمی که از شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(علیه السلام)، داغ شهدای کربلا و ظلم طوس بر پیکره جهان اسلام نشسته است.

 همه ساله فرارسیدن محرم و صفر، یادآور غم‌های بزرگی است که تاریخ جهان اسلام و تشییع با گذشت قرن‌ها هنوز داغ آنها را بر سینه امت خود می‌بیند و حمل می‌کند.

در برداشت اول باید ریشه این داغ‌ها را پیدا کرد که چه شد در جامعه‌ای که مسلمانان در همه حال پیامبر خود را ستایش کرده و همواره سخنان ارزشمند و راهنماکننده ایشان را نقل می‌کردند آنگاه بعد از رحلت جانسوز ایشان به یک باره اهل بیت(علیه السلام) و خاندان مطهر رسول خدا را از بدنه جامعه حذف کردند و مقاصد شوم خود را پیش بردند؟

تاریخ اسلام از ابتدا همواره درگیر بروز رخدادهای عظیم برای رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) بوده است، به طوری که وقتی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) مردم را برای یگانه‌پرستی خداوند قادر و متعال دعوت می‌کردند، مانع‌هایی از سوی عده‌ای وجود داشت که تا به آن روز تنها به فکر زندگی دنیوی، تعظیم بر بت و سنگ‌های بی جان و ظلم کدخدایی در حق مظلومان و مستعضفان بودند.

لذا پیامبر در یک چنین جامعه‌ای قدم به وادی بشر نهادند و تمام تلاش خود را با رسالتی که از سوی خداوند به ایشان محول شده بود برای اصلاح دنیا انجام دادند اما بعد از رحلت جانسوز ایشان خاندان مطهر پیامبر یک به یک از سوی همان امتی که پیامبر خود را تحسین می‌کردند به شهادت رسیدند، به طوری که در واقعه عاشورا بعد از شهادت امام حسین(علیه السلام) از یک طرف پیکرهای پاک و مطهر شهدای کربلا را بر روی خاک رها کردند و هم در ماجرای شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) تابوت ایشان را تیرباران کردند که نشان از عمق دشمنی ظالمان زمان با اهل بیت(علیه السلام) پیامبر(صلی الله علیه و آله) است.

می‌توان به راحتی این را گفت که پیامبر و اهل‌بیت پاک ایشان تنها برای یک هدف رسالت خود را انجام دادند و آن جلوگیری از خطر انحراف جامعه‌ای بود که خالق خود را فراموش کرده بودند.

حتی بعد از خطبه غدیر و اعلام این جمله تاریخی از سوی پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) که هرکس من به او ولایت دارم و مولایش هستم این علی(علیه السلام) مولای اوست، اما با شنیدن این جمله باز هم در حق خاندان مطهر ایشان ظلم کردند و دست به جنایاتی زدند که تاریخ بشر چنین روزهایی را ندیده بود.

باید گفت امروز در جهان اسلام چهره رحمه‌للعالمین پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت(علیه السلام) ایشان به عنوان عنصری برخاسته از حق در مقابل شر مطرح است و چیزی جز صلاح آدمیان را این قوم برگزیده و بزرگوار نمی‌پسندند.

دهه پایانی صفر همیشه رنگ و بوی غریبانه‌ای به خود می‌گیرد؛ آن هم به طوری که در کنار رحلت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) و امام رضا(علیه السلام) حالتی مظلومانه دارد که غریبی را می‌توان در هر دو احساس کرد.

پیکر مطهر امام حسن(علیه السلام) بعد از شهادت در قبرستان بقیع دفن شد که امروز حکام سعودی پلید عربستان با کشیدن حصاری در اطراف این قبرستان مانع زیارت عاشقان حضرت شده‌اند و می‌توان اوج مظلومیت آن امام همام را درک نمود اما از سوی دیگر امام رضا (علیه السلام) که روزی در مدینه شهر رسول خدا زندگی می‌کردند با دعوت مامون به طوس، سفر کردند که امروز به دلیل شهادت مظلومانه ایشان در غربت به نام مشهدالرضا مزین شده است.

با این توصیف امروز در قطعه‌ای از بهشت، مشهدالرضا و حتی سراسر ایران اسلامی دوستداران و دلدادگان اهل بیت(علیهم السلام) حضوری میلیونی دارند و همه ساله با فرارسیدن ایام عزاداری عرض ارادتی چشم‌گیر به ساحت آن عزیزان می‌کنند، مشهد مقدس نیز به عنوان میعادگاه عاشقان اهل بیت بعد از مراسم اربعین حسینی، حضور میلیون‌ها و هزاران نفر از ارادتمندان خاندان پاک مطهر رسول خدا را به چشم می‌بیند که راه ولایتمداری با گذشت قرن‌ها همچنان تا ظهور قائم آل‌محمد(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ادامه دارد.

انتهای پیام/ ۸۵۲

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *