اشغال مناطقی در سومالی توسط داعش

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

شفقنا- نهادهای امنیتی و اطلاعاتی سومالی خبر از این می دهند که ظاهرا گروه تروریستی داعش برای نخستین بار در این کشور مناطقی را تحت اشغال خود درآورده است. به گفته شاهدان عینی نزدیک به ۷۰ تروریست مسلح داعش روز چهارشنبه منطقه تولبارواکو در نزدیکی مرز سومالی و کنیا را مورد حمله قرار داده و کنترل آن را در اختیار خود گرفتند. یکی از مسئولان بلند پایه اطلاعاتی و امنیتی سومالی در موگادیشو نیز ضمن تایید این خبر گفت که این در واقع یک نمایش قدرت از سوی حامیان داعش در سومالی است.
یکی از سخنگویان امنیتی سومالی در جوبا نیز این خبر را تایید کرده است. کشور جنگزده و بحران زده سومالی از سال ها پیش شاهد تاخت و تاز شبه نظامیان نزدیک به سازمان تروریستی القاعده است که البته در این کشور به الشباب شهرت دارند. با این حال در ماه های گذشته چندین فرمانده رده بالای الشباب از این گروه جدا شده و به ابوبکر البغدادی رئیس گروهک تروریستی داعش سوگند وفاداری خورده اند و در حال حاضر به عنوان عامل و کارگزار این گروه در سومالی عمل می کنند.
کشور سومالی از سال ۱۹۹۱ در عمل فاقد یک دولت کارآمد است و بیست هزار نیروی بین المللی در این کشور تلاش دارند که جان مردم را از خطرات ناشی از گروه هایی مانند الشباب حفظ کنند.
منبع: APA
ترجمه: شفقنا

انتهای پیام

selm.ir

خبر قبلیالمنار: کشته و زخمی شدن شماری از هواداران هادی در استان مارب یمن

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *