تبعیت عرب ست از آل سعود

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران سوریه در تجمع اعلام همبستگی با شبکه المنار در دمشق گفت: توقف پخش المنار نشان داد که مدیریت شرکت «عرب ست» از سیاست‌های عربستان سعودی تبعیت می‌کند.

جمعی از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای سوریه، دیروز، ۱۷ آذرماه، با برگزاری تجمعی اعتراض‌آمیز مقابل ساختمان اتحادیه روزنامه‌نگاران در دمشق با خبرنگاران شبکه ماهواره‌ای المنار اعلام همبستگی کردند.

روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای سوری در این تجمع، اعتراض خود را نسبت به توقف پخش شبکه «المنار» لبنان از روی ماهواره «عرب ست» اعلام کردند.

خلف المفتاح، عضو شورای مرکزی حزب عربی سوسیالیست بعث سوریه و رئیس دفتر فرهنگ و رسانه حزب در جمع معترضان به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: تصمیم شرکت ماهواره «عرب ست» اقدامی از پیش شکست‌خورده است.

وی افزود: این نخستین اقدام دشمن نیست، دشمنی که تروریست‌های تکفیری را ساخت و وارد منطقه کرد.

المفتاح تصریح کرد: آنها با وجود ابزار رسانه‌ای قدرتمندی که دارند نخواهند توانست افکار عمومی را گمراه کنند. ابزار رسانه‌ای آنها پیش از این نتوانست شعله‌های مقاومت و روحیه مقاومی را که در ما وجود دارد، خاموش کند.

الیاس مراد، رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران سوریه نیز با قرائت بیانیه‌‌ای در این تجمع گفت: توقف پخش المنار بیانگر این است که مدیریت شرکت «عرب‌ست» تحت تصمیم‌ سیاسی عربستان سعودی عمل می‌کند.

وی از سازمان‌های فعال در زمینه دفاع از آزادی‌ رسانه‌ خواست تا با فشار بر مدیریت عرب‌ست، این شرکت را مجبور به عقب‌نشینی از تصمیم توقف پخش شبکه المنار کنند.

وائل المولی، مدیر دفتر المنار در سوریه نیز طی سخنانی، تصمیم شرکت ماهواره‌ای عرب‌ست برای توقف پخش شبکه المنار را محکوم کرد.

وی اظهار کرد: عرب ست و قدرت‌های حامی آن با این اقدام نخواهند توانست مانع پخش پیام المنار شوند و شعله‌های آن را خاموش کنند؛ زیرا پیام این شبکه در وجدان بیدار هر بیننده شریفی وجود دارد.

لازم به ذکر است که در تجمع اعتراضی دیروز، شماری از نمایندگان مجلس ملی سوریه، نمایندگان اتحادیه نویسندگان عرب، ناشران، روزنامه‌نگاران و فعالان فرهنگی فلسطین حضور داشتند.

شرکت ماهواره عرب‌ ست که بیشترین سهام آن متعلق به عربستان سعودی است، جمعه گذشته، ۱۳ آذرماه، همزمان با انتقال دفتر این شرکت از لبنان به اردن اقدام به توقف پخش شبکه المنار کرد. این شبکه متعلق به حزب‌الله لبنان است.

انتهای پیام/ ۸۵۲

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *