هر کس علیه ما سلاح دست بگیرد تروریست است

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

به گزارش «شیعه نیوز»، فرمانده ارتش لبنان شایعه برخی رسانه‌ها مبنی بر لزوم تامین گذرگاه امن و انسانی برای افراد مسلح توسط لبنان در چهارچوب آزادی گروگان‌ها از چنگ “جبهه النصره” را تکذیب کرد.

 ژنرال “جان قهوچی” فرمانده ارتش لبنان با ابراز خرسندی از آزادی ۱۶ گروگان نیروهای ژاندرمری کشورش از چنگ گروه تروریستی “جبهه النصره”، گفت: هیچ بندی مبنی بر تامین محل عبوری امن یا انسانی برای افراد مسلح در توافقنامه (مبادله گروگان‌ها با زندانیان) وجود ندارد.

به گزارش وبگاه خبری “النشره” فرمانده ارتش لبنان با بیان اینکه هر کسی که سلاح را علیه کشور، ارتش و نیروهای امنیتی بلند کند، تروریست است، ‌ افزود: تروریست، تروریست است و هیچ تفسیر و تعریف دوگانه‌ای درباره تروریسم وجود ندارد.

وی گروه‌های تروریستی “داعش” و “جبهه النصره” را دو روی یک سکه خواند و تاکید کرد که افراد مسلح هیچ‌گاه در شهرک «عرسال» مستقر نشده و به فاصله هشت تا ۱۰ کیلومتری در ارتفاعات این شهرک مرزی بسر می‌برند.

قهوچی با تاکید بر اینکه لبنان هیچ محل عبور امنی برای افراد مسلح به سمت شهرک عرسال باز نخواهد کرد، افزود: هیچ کس نمی‌تواند جز از پست‌های ایست بازرسی ارتش و پس از بازرسی‌اش وارد شهرک عرسال شود و هر فرد مسلحی از آنجا عبور کند، بازداشت خواهد شد و چنانچه تیراندازی کند، به او پاسخ داده خواهد شد.

در پی آزادی ۱۶ گروگان نیروهای امنیتی لبنان در قبال آزادی ۲۶ زندانی وابسته به افراد مسلح از زندان‌های لبنان و سوریه، برخی رسانه‌ها از “تامین گذرگاه امن و انسانی از سوی دولت لبنان” را یکی از شروط مبادله اعلام کرده بودند.

نیروهای امنیتی لبنان سرانجام پس از یک سال و چهار ماه اسارت، ظهر سه‌شنبه هفته گذشته (۱ دسامبر) در مقابل آزادی ۲۶ زندانی وابسته به افراد مسلح، از چنگ گروه تروریستی “جبهه النصره” آزاد شدند.

بر اساس این گزارش با آزادی ۱۶ گروگان نیروهای امنیتی لبنان از چنگ گروه تروریستی “جبهه النصره”، کماکان ۹ تن از نظامیان ارتش در اسارت گروه تروریستی “داعش” باقی مانده‌اند.

انتهای پیام/ ۸۵۲

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *