وزارت خارجه روسیه: “کله های داغ” در آنکارا اقدامات تحریک آمیز اتخاذ نکنند/ اقدامات ائتلاف بین المللی ناکارآمد است

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

شفقنا- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ضمن هشدار به دولتمردان ترکیه نسبت به اتخاذ اقدامات تحریک آمیز، خواستار آماده سازی برای سناریوی احتمالی ورود تروریست ها از افغانستان به آسیای مرکزی شد.

به گزرش شفقنا به نقل از شبکه خبری “آر تی عربی” روسیه، “ماریا زاخارووا”، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور ظهر امروز (پنج شنبه) در یک کنفرانس خبری در شهر مسکو، اعلام کرد که “خالد بن احمد آل خلیفه”، وزیر امور خارجه بحرین طی روزهای ۱۵ تا ۱۷ ماه جاری میلادی (۲۴ تا ۲۶ آذرماه) از روسیه بازدید خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که این وزارتخانه هم اکنون در حال بررسی درخواست جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا جهت سفر به مسکو می باشد.

در رابطه با تنش در روابط میان روسیه و ترکیه نیز زاخارووا “کله های داغ” در آنکارا را از اتخاذ “گام های تحریک آمیز بیشتری” برحذر ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بار دیگر تاکید کرد که اقدامات ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا ناکارآمد بوده و باعث افزایش قدرت این گروهک تروریستی می شود.

زاخارووا با بیان اینکه تمرکز روی منطقه خاور میانه، خطر گسترش فعالیت تروریست ها در خاک افغانستان را افزایش می دهد، اتخاذ تدابیر بین المللی بیشتر در رابطه با وخامت اوضاع امنیتی افغانستان و آماده سازی برای برخورد با سناریوی احتمالی ورود گسترده تروریست ها از این کشور به کشورهای آسیای مرکزی را خواستار شد.

انتهای پیام

selm.ir

خبر قبلیاعلام جزییات بیست و یکمین المپیاد علمی دانشجویی کشور

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *