مسعود پزشکیان: با رفتار، گفتار و منش پیامبر(ص) و امامان(ع) بیگانه هستیم

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

شفقنا- یک نماینده مجلس گفت: شیعه ای که خودش از عدالت حرف می زند مگر می شود غیرعادلانه عمل کند و بعد جامعه را به یک عده دوست و دشمن تقسیم کند؟ 

مسعود پزشکیان در گفت و گو با خبرنگار شفقنا درباره فاصله جامعه امروز با آنچه مدنظر پیامبر (ص) بود، توضیح داد: موضوعی که ما از آن فاصله داریم و اگر هم راجع به آن حرف بزنیم اما در رفتارمان با آن بیگانه هستیم، نحوه رفتار، گفتار و منش پیامبر(ص) و امامان(ع) است. من تا به حال پای منبر یا در نوشته ای ندیدم که برخورد تندی از معصومانمان در جایی ثبت شده باشد یا حتی به دشمنان خود دشنام داده باشند.

مدرس نهج البلاغه ادامه داد: حتی شهید مطهری در کتاب داستان راستان به فردی اشاره می کند که روی سر حضرت علی(ع) خاکستر می ریزد چند روزی این اتفاق تکرار نمی شود و امام(ع) علت نبودن این فرد را جویا می شود و می گویند که او مریض شده و ایشان حتی به عیادت آن فرد می روند و می بینیم که حضرت امیر(ع) تا این اندازه قلب مهربانی داشتند.

این نمایند مجلس با اظهار تاسف نسبت به رفتار برخی افراد در گروه های سیاسی گفت: متاسفانه ما به اسم اصولگرایی، اصلاح طلبی یا مسلمان بودن تحمل شنیدن حرف هم را نداریم و چنان توهین می کنیم که گویی طرف مقابل باید از بین برود یا ما از میدان به در شویم.

پزشکیان با اشاره به رسالت پیامبر(ص) عنوان کرد: رسالت پیامبر(ص) ایجاد وحدت در جوامع اسلامی بوده نه اینکه در جامعه تفرقه ایجاد شود؛ ایشان بسیار بلندنظر بودند و وسعت نگاه داشتند،«قُل یا أَهلَ الکِتابِ تَعالَوا إِلىٰ کَلِمَهٍ سَواءٍ بَینَنا وَبَینَکُم» حتی حضرت محمد(ص) به این موضوع دقت داشتند که چرا نباید به موضوعاتی که مایه اتحاد است، تکیه کنیم. مگر مسیحیان و یهودیان خدا پرست نیستند پس چرا از این اشتراکمان بهره نگیریم. ما نباید برای خدا هم شریک قرار دهیم و انسان ها را برای خودمان ارباب کنیم؛ بنابراین ما باید خدا را بپرستیم. متاسفانه در جامعه، ما آدمها را می پرستیم و هرکسی در اجتماع برای خودش ده ها بت درست کرده است. نگاهی که بتواند در کل جامعه وحدت ایجاد کند وجود ندارد.

او افزود: در مکتب شیعه بحث ائمه و امام علی(ع) این است که شیعه بتواند عدالت را بهتر از دیگران پیاده کند شیعه ای که خودش از عدالت حرف می زند مگر می شود غیر عادلانه عمل کند و بعد جامعه را به یک عده دوست و دشمن تقسیم کند؟ «وَلا یَجرِمَنَّکُم شَنَآنُ قَومٍ عَلىٰ أَلّا تَعدِلُوا ۚ اعدِلوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقوىٰ ۖ وَاتَّقُوا» شیعه نباید جامعه را به دوست و دشمن تقسیم کنیم باید با همه عادلانه براساس عدالت رفتار کرد.

وزیر اسبق بهداشت در پایان بیان کرد: شیعه اگر براساس همین پیام و گفتار عمل کند در جامعه ای که ما زندگی می کنیم با سنی ها دعوا نمی کنند نه تنها با برادران اهل سنت بلکه با هیچ یک از ادیان دیگر به مشکل بر نمی خوریم؛ صحبت سر عدالت است «لقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ» رسالت همه پیامبران و معصومین(ع) برقراری عدالت بوده است اما ما با اینکار بیگانه هستیم در نتیجه اگر ما عدالت را در میان اقشار مختلف جامعه پیاده کنیم تلاش ها به ثمر می رسد.

انتهای پیام

selm.ir

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *