شورای مسلمانان بریتانیا به صف مخالفان ورود «ترامپ» به انگلیس پیوست

[ad_1]

سلم گزارش می دهد :

شفقنا- شورای مسلمانان بریتانیا روز چهارشنبه در بیانیه ای با بیان اینکه ‘دونالد ترامپ’، نامزد انتخاباتی آمریکا بایستی مشمول مجازات اشاعه تنفر شود، خواستار ممنوعیت ورود او به خاک انگلیس شد.
به گزارش شفقنا به نقل از ایرنا، شورای مسلمانان بریتانیا در این بیانیه ای، نوشت: از اقدامی که بر اساس آن، ‘دونالد ترامپ’ مشمول مجازات اشاعه تنفر شود، استقبال می کنیم.
این بیانیه افزود: از آنجا که به ما گفته شده آنهایی که اشاعه تنفر می کنند، جایی در انگلیس ندارند؛ انتظار داریم که همین قوانین مشمول وی در صورت ورودش به انگلیس شود.
این بیانیه همچنین ضمن مخالفت با اظهارات دونالد ترامپ که گفته بود مناطقی در لندن وجود دارد که افزایش افراط گرایی در آنجا سبب شده تا پلیس این کشور از ترسش به این مناطق نرود، افزود: اگر به ترامپ اجازه ورود به انگلیس داده شد، از وی می خواهیم آن مناطق را نام برد تا ما با هیاتی برای بازدید از آنجا وی را همراهی کنیم.
بیانیه یاد شده تصریح کرد: جای تاسف دارد که ترامپ به سخنگوی ضد اسلامی بدل گشته است؛ با این حال ما می دانیم اظهارات ترامپ نشانگر دیدگاه عامه مردم آمریکا نیست.
گفتنی است تاکنون ۳۰۰ هزار انگلیسی با امضای توماری از دولت دیوید کامرون خواسته اند که از ورود ‘دونالد ترامپ’ به انگلیس، جلوگیری به عمل آورد.
براساس آخرین آمار منتشرشده در تارنمای پارلمان انگلیس، در عصر روز چهارشنبه نزدیک ۳۰۰ هزار شهروند انگلیسی تومار ممانعت از ورود دونالد ترامپ به انگلیس، را امضاء کرده اند و انتظار می رود که این رقم بسرعت افزایش یابد.
براساس رویه قانونی، اگر شمار امضاهای یک تومار از ۱۰ هزار نفر بیشتر شود دولت بایستی به آن پاسخ گوید و اگر از ۱۰۰ هزار نفر بیش تر شود، درخواست مطرح شده در نشست مجلس عوام انگلیس به بحث گذاشته خواهد شد.
در این تومار آمده است: انگلیس ورود بسیاری از افراد را به این کشور به دلیل اظهارات آنها که حاوی نفرت بوده جلوگیری به عمل آورده است و بر همین اساس، این اصل، بایستی برای همه افرادی که رفتار غیرقابل قبول دارند اعم از ثروتمند و یا فقیر و یا ضعیف و غنی به اجرا گذاشته شود.
سخنان دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در مورد ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا و نیز اظهاراتش در مورد ترس پلیس انگلیس از مسلمانان این کشور، علاوه بر واکنش مسلمانان داخل و خارج آمریکا، مورد اعتراض دولت های آمریکا و انگلیس قرار گرفته است.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه گذشته در اقدامی غیرمتعارف از اظهارات ‘دونالد ترامپ’، نامزد انتخاباتی آمریکا که به صراحت خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا شد، انتقاد کرد و آن را «تفرقه انگیز، غیرمفید و اشتباه» خواند.
اما ‘جورج آزبورن’ وزیر دارایی دولت محافظه کار دیوید کامرون روز چهارشنبه در نشست مجلس عوام، درخواست گسترده مردم کشورش برای ممنوعیت ورود ‘دونالد ترامپ’ نامزد جمهوری خواه آمریکا به انگلیس، به دنبال اظهارات نفرت افکنانه و توهین آمیزش علیه مسلمانان، را رد کرد.
آزبورن که در غیاب دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در نشست امروز ( چهارشنبه ) مجلس عوام که اختصاص به پرسش و پاسخ نمایندگان داشت، حضور یافته بود، در این خصوص گفت: اظهارات ترامپ ‘مغایر با اصول دولت آمریکا ‘ بوده و ‘بی معنا ‘ شمرده می شود و بجای ممنوعیت علیه وی، بایستی با گفت وگو با آن مقابله کرد.
آزبورن عنوان کرد: اظهارات’ بی معنای’ دونالد ترامپ بایستی از طریق عدم استقبال آشکار از آن و از طریق بحث های دمکراتیک ، رد کرد.
وزیر دارایی انگلیس همچنین بیان داشت استفاده از قوانین ضد افراط گرایی برای ممنوعیت ورود یک نامزد جمهوری خواه به خاک انگلیس مساله ای اشتباه است.
شماری از اعضای حزب کارگر انگلیس و نیز ‘زاک گلداسمیث’ نامزد شهرداری لندن نیز سخنان دونالد ترامپ را با سخنان نازی های دوران جنگ جهانی دوم مقایسه کرده و آن را رد کرده اند.
دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از حزب جمهوری خواه در اظهاراتی گستاخانه و جنجال برانگیز به صراحت خواستار ممنوعیت کامل ورود مسلمانان به خاک آمریکا شده است.
دونالد ترامپ اضافه کرده است: تا زمانی که نتوانیم در خصوص این مشکل و تهدیدی های خطرناک ناشی از آن تصمیم بگیریم، کشور نباید اجازه دهد که قربانی حملات افرادی بشود که به جهاد معتقدند و برای جان انسان ها ارزشی قائل نیستند.
وی همچنین از کلان شهرهای لندن و پاریس به عنوان شهرهایی که اسلام گراها ترس را در برخی از محلات آنها حاکم کرده اند، سخن گفته است.
سخنان وی در مورد اینکه در مناطقی از این دو شهر حتی پلیس هم به این محلات از ترس مسلمانان تندرو وارد نمی شود، اعتراض مقامات شهری لندن و پاریس را به دنبال داشته است.
بوریس جانسون، شهردار محافظه کار لندن نیز در پاسخ به ادعای ترامپ، به شوخی گفته است به علت هراس از روبرو شدن با دونالد ترامپ، می ترسد به بخش هایی از نیویورک برود.
دونالد ترامپ پیش ازاین نیز خواستار ثبت اطلاعات مسلمانی که به آمریکا سفر می کنند و همچنین نظارت دولت بر مساجد در این کشور شده بود.
به گزارش منابع انگلیسی ‘نیهاد عواد’، رئیس شورای روابط مسلمانان آمریکا در واکنش به این اظهارات گفته است که دونالد ترامپ هم مانند دیگران به بازیچه ای در دستان گروه تروریستی داعش تبدیل شده، است .
وی تاکید کرده است این نامزد جمهوریخواه بیشتر به رهبر یک دستۀ تنبیه کنندۀ خودسر شبیه است و نمی تواند رهبری کشور بزرگ آمریکا را به عهده بگیرد.

انتهای پیام

selm.ir

خبر قبلیالمسیره: موشک باران و توپ باران سربازان عربستان در عسیر/ کشته شدن ۱۱ مزدور در حدیده
خبر بعدیسیدعلی خمینی: تحریم انتخابات سیاست درستی نبوده و هیچ وقت نتیجه نداده است

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *