تجهیز و نوسازی پایگاه های نظامی روسیه در قطب شمال

[ad_1]

سلم- بر اساس شواهد موجود روسیه حضور نظامی خود را در قطب شمال گسترش می دهد. روزنامه دولتی روسیه موسوم به روسیسکایا گزارش داد که کرملین برای مقابله با حملات احتمالی هوایی، واحدهای بسیار مجهز سیستم ضدهوایی اس ۴۰۰ را در منطقه قطبی نووایا سملیا در اقیانوس منجمد شمالی و در مجاورت بندر تیکسی در شمال سیبری مستقر کرده است.
بر اساس این گزارش در حال حاضر شش فرودگاه دوران شوروی به پایگاه های مدرن نظامی تغییر کاربری یافته و هر شش پایگاه آماده بهره برداری است. به گزارش وزارت دفاع روسیه، شبه جزیره کولا واقع در شمال اروپا نیز از سال ۲۰۱۴ به وسیله سیستم اس ۴۰۰ محافظت می شود و افزون بر آن شماری هواپیمای جنگنده رادارگریز در برخی نقاط مرتفع قطب شمال مستقر شده اند.
مسکو پیش از این یعنی در آگوست سال جاری طی نامه ای به سازمان ملل متحد ادعاهای خود در مورد مناطق نفت خیز پیرامون قطب شمال را تکرار کرده بود. روسیه مدعی است که بیشترین سهم را در این منطقه ۲/۱ میلیون کیلومتر مربعی دارد. منطقه مورد ادعای مسکو از قرار معلوم ۹/۴ میلیارد تن مواد فسیلی را در خود ذخیره کرده است و به همین خاطر دیگر کشورهای همسایه قطب شمال یعنی آمریکا، دانمارک، نروژ و کانادا نیز ادعاهایی در مورد آن دارند.
منبع:dpa
ترجمه: سلم

انتهای پیام

س��

خبر قبلیعراق خواستار نشست اضطراری اتحادیه عرب برای بررسی نقض حاکمیت عراق از سوی ترکیه شد
خبر بعدیاولین مورد استرداد مجرمین بین آمریکا و کوبا

[ad_2]
Source link

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *