تبلیغ کتاب سرکرده عرفان حلقه در یک برنامه تلویزیونی

تبلیغ کتاب سرکرده عرفان حلقه در یک برنامه تلویزیونی

 

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، با وجود اینکه محمدعلی طاهری سرکرده فرقه «شعور کیهانی» موسوم به حلقه به جرم اعمال غیرقانونی و غیرشرعی مدتی است که در زندان به سر می‌برد، کتاب وی در روز دوشنبه 14 مهر ماه در یک برنامه صبحگاهی تلویزیون بیش از یک دقیقه تبلیغ می‌شود.

 

 

فعالیت اصلی این فرقه کاذب در قالب دوره‌های آموزشی و برگزاری جلسات جن‌گیری از سال 1370 توسعه یافت، در این جلسات به افراد این گونه القا می‏‌شد که علت بیماری آن‌ها رسوخ اجنه یا ارواح سرگردان است و طاهری می‏‌تواند با خارج کردن آن‌ها سلامتی را به افراد برگرداند، نام این روش را سایمنتولوژی گذاشتند و ادعا کردند که جوایز و مدارک بین المللی به این روش تعلق گرفته است.

 

پس از مدتی با افزایش آسیب‏‌های روحی روانی در اثر تلقینات عرفان حلقه و فروپاشی برخی از خانواده‏‌های آسیب دیدگان، محمدعلی طاهری محاکمه شد و برای تحمل چهار سال حبس از سال 90 به زندان افتاد، در این مدت برخی از شبکه‏‌های بیگانه از او به عنوان یک دانشمند ایرانی و گاهی زندانی سیاسی یاد کردند.

 

یکی از ترفندهای بنیان‌گذار عرفان حلقه (محمدعلی طاهری) برای موجه نشان دادن آموزه‌های انحرافی خود، استفاده از آیات قرآن است، او با زیرکی برای جذب مخاطب مسلمان خود، آیات قرآن را دست آویز قرار داده و با تفسیرهای غلط قصد دارد عقاید انحرافی خود را با کلام الهی تأیید کند و در این زمینه دست به انتشار کتاب با عناوینی نظیر عرفان کیهانی (حلقه)، انسان از منظری دیگر، بینش انسان، انسان و معرفت و … زد که در این کتاب‌ها به وضوح تفکرات انحرافی وی به چشم می‌خورد.

 

درباره شرکت در کلاس‌های فرقه حلقه کیهانی و استفاده از کتب این فرقه استفتائاتی از مراجع بزرگوار تقلید صورت گرفت که آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی بیان فرمودند: «از شرکت در این گونه جلسات و هر گونه عملی که باعث ترویج این گونه افراد و این گونه جلسات شود، اجتناب گردد».

 

همچنین آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه هدف «عرفان حلقه» سودجویی است، تصریح می‌کند: «این فرقه‌ها هیچ گونه اعتبار شرعی ندارند و اعتقادات مذکور انحراف آشکار است».

در ادامه نظر مراجع تقلید درباره فرقه «شعور کیهانی» می‌آید:

نظر مراجع بزرگوار تقلید درباره فرقه «شعور کیهانی» نظر مراجع تقلید درباره فرقه «شعور کیهانی»

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *