آیت الله العظمی وحید خراسانی: توهین به مقدسات مذاهب جایز نیست

آیت الله العظمی وحید خراسانی: توهین به مقدسات مذاهب جایز نیست

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی وحید خراسانی در دیدار با آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: دین اسلام، دین رحمت و رسول اسلام، رسول رحمت است، این دین، آن رفتار پیغمبر و امیر مومنان(علیهما السلام) جایی برای حرکت‏های تکفیری و این تندی‏ها باقی نمی‌گذارد، فقاهت در این‌گونه جریان‌ها از بین رفته است، سب و لعن علنی جایز نیست.

 

ایشان با بیان اینکه در روایات دو مطلب آمده، یکی نفی و دیگری اثبات است، گفت: نفی این‌ که نباید با اتباع مذاهب دیگر دشمنی کرد و به مقدسات آنها توهین کرد و لعن و سب بزرگان آنها جایز نیست، زیرا موجب دور کردن آنها از اهل بیت(علیهم السلام) و معارف آنها می‏شود.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: در روایات آمده است در نمازهای جماعت آنها شرکت و به آنها محبت کنید، از مریضان آنها عیادت و سخنان و معارف ما را برای آنها بیان کنید.

 

وی ضمن استقبال از هدف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خصوص شناسایی و ایجاد تشکل سادات شیعه و اهل سنت گفت: این قضیه بسیار حائز اهمیت است، سیادت اگر فهمیده شود از اسباب تقویت و ترویج دین است.

 

آیت الله العظمی وحید خراسانی خاطرنشان کرد: سادات و اولادی که از سوی مادر منتسب هستند بلا اشکال به حکم کتاب و سنت هم اولاد هستند، منتهی در رسیدن خمس بین سید مرتضی و بقیه اختلاف هست که موضوع در خمس، هاشمی است و این در اولاد منتسب از مادر صدق نمی‏‌کند.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *