انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از آموزش موسیقی در مدارس و تاکید بر رعایت عفاف و حجاب

انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از آموزش موسیقی در مدارس و تاکید بر رعایت عفاف و حجاب

 

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(علیهم السلام) ـ ابنا ـ آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز ـ پنجشنبه 28 شهریور ـ  در دیدار علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، تقویت ارتباط حوزه و آموزش و پرورش را در زمینه اصلاح امور موثر دانسته و گفتند: اصلاح آموزش و پرورش به اصلاح معلم، برنامه ریزی و كتابهای درسی نیاز دارد.

 

 

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر رعایت مساله حجاب و عفاف در مدارس خاطرنشان كردند: این مساله باید در دوره ابتدایی مورد توجه قرار گیرد زیرا این دوره در شكل گیری شخصیت دانش آموزان بسیار موثر است و مسائل دینی و اخلاقی باید در سنین پایین در دانش آموزان نهادینه شود.

 

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نقش تصاویر و كتابهای درسی در شكل دهی شخصیت كودكان گفتند: تصاویر كتابهای درسی باید به مساله حجاب و عفاف در همه مقاطع توجه كند.

 

آیت الله مكارم شیرازی با انتقاد از آموزش موسیقی در مدارس کشور گفتند: صدا و سیما به اندازه كافی در این زمینه آموزش می دهد و نیازی به آموزش آن در مدارس نیست.

 

مفسر برجسته قرآن کریم همچنین بر تقویت برنامه های قرآنی در آموزش و پرورش تاكید کرده و افزودند: این مساله موجب می شود مشكلات جامعه رفع و اخلاق اسلامی در جامعه نهادینه شود.

 

ایشان همچنین بر توسعه و ساخت نمازخانه در مدارس و تقویت ارتباط مسوولان این وزارتخانه با حوزه های علمیه تاكید كردند.

 

علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سفر یكروزه به قم قرار است با چند تن دیگر از مراجع دیدار و همچنین در نشست همكاری های حوزه و آموزش و پرورش شركت كند.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

3 نظر

  1. کامران برو خجالت بکش از این حرفایی که می زنی مملکت ما از وقتی به گند کشیده شده که داریم ادای غربیا رو در میاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *