انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از آموزش موسیقی در مدارس و تاکید بر رعایت عفاف و حجاب

انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از آموزش موسیقی در مدارس و تاکید بر رعایت عفاف و حجاب

 

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(علیهم السلام) ـ ابنا ـ آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز ـ پنجشنبه 28 شهریور ـ  در دیدار علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، تقویت ارتباط حوزه و آموزش و پرورش را در زمینه اصلاح امور موثر دانسته و گفتند: اصلاح آموزش و پرورش به اصلاح معلم، برنامه ریزی و كتابهای درسی نیاز دارد.

 

 

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر رعایت مساله حجاب و عفاف در مدارس خاطرنشان كردند: این مساله باید در دوره ابتدایی مورد توجه قرار گیرد زیرا این دوره در شكل گیری شخصیت دانش آموزان بسیار موثر است و مسائل دینی و اخلاقی باید در سنین پایین در دانش آموزان نهادینه شود.

 

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نقش تصاویر و كتابهای درسی در شكل دهی شخصیت كودكان گفتند: تصاویر كتابهای درسی باید به مساله حجاب و عفاف در همه مقاطع توجه كند.

 

آیت الله مكارم شیرازی با انتقاد از آموزش موسیقی در مدارس کشور گفتند: صدا و سیما به اندازه كافی در این زمینه آموزش می دهد و نیازی به آموزش آن در مدارس نیست.

 

مفسر برجسته قرآن کریم همچنین بر تقویت برنامه های قرآنی در آموزش و پرورش تاكید کرده و افزودند: این مساله موجب می شود مشكلات جامعه رفع و اخلاق اسلامی در جامعه نهادینه شود.

 

ایشان همچنین بر توسعه و ساخت نمازخانه در مدارس و تقویت ارتباط مسوولان این وزارتخانه با حوزه های علمیه تاكید كردند.

 

علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سفر یكروزه به قم قرار است با چند تن دیگر از مراجع دیدار و همچنین در نشست همكاری های حوزه و آموزش و پرورش شركت كند.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …