حجت الاسلام محمد جواد سلیمی : نباید با ازدواج موقت سلیقه ای برخورد شود

حجت الاسلام محمد جواد سلیمی : نباید با ازدواج موقت سلیقه ای برخورد شود

 

حجت‌الاسلام محمد جواد سلیمی، مشاور ازدواج در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره ازدواج موقت گفت:  اجازه ازدواج موقت در دین مبین اسلام داده است اما به این امر توصیه نشده است.

 

وی با توصیه به ازدواج دایم افزود: ازدواج دایم مستحب موکد است،  البته اگر کسی برای برطرف‌کردن نیازهای خود به گناه آلوده شود ازدواج دایم به واجب موکد تبدیل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ازدواج موقت موجب می‌شود تا افراد به گناه آلوده نشوند، اظهار کرد: ازدواج موقت برای کسانی که امکان ازدواج دایم ندارند، توصیه‌ می‌شود و کسانی که به دلیل مسایل کاری باید چند ماهی را از خانواده دور باشند و در شهر یا کشور دیگری ساکن شوند ازدواج موقت برای آنان توصیه می شود.

  

این مشاوره ازادواج با اشاره به آسیب های ازدواج موقت گفت:یکی از آسیب‌هایی که ازدواج موقت دارد به وجود آمدن تنوع‌طلبی در افراد است که برخی از افراد به علت زیاده‌روی در ازدواج موقت دچار تنوع‌طلبی و همچنین دچار بیماری می‌شوند همچینین؛ یکی دیگر از آسیب‌های ازدواج موقت به وجود آمدن علاقه است که افراد باید دیدارها را در ازدواج موقت کمتر کنند تا کمتر علاقه به وجودآید و ممکن است پس از ازدواج موقت در زندگی شخصی افراد مشکل پیش آید.

 

 وی با اشاره به فواید ازدواج موقت اظهار کرد: ازدواج موقت اجازه آلوده‌شدن به گناه را نمی‌دهد و همچنین مانع از بیماری‌های جنسی و روحی می‌شود البته کسانی که قصد ازدواج موقت دارند ابتدا باید مهارت‌های زندگی را بیاموزند.

 

 سلیمی با تأکید بر اینکه باید ازدواج موقت از طریق رسانه‌های جمعی باید ترویج پیدا کنند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید افراد را نسبت به  مهارت، آسیب و فواید ازدواج موقت آگاهی دهند.

 

وی با تأکید بر اینکه چه ایرادی دارد فرهنگ ازدواج موقت در جامعه جا بیفتد، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط امروزی جامعه که امکان آلوده‌شدن به گناه خیلی زیاد است باید ازدواج موقت ترویج پیدا کند؛ چرا که این امر خداوند برای آلوده نشدن به گناه است.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از کارشناسان مخالف ازدواج موقت هستند در حالی که ازدواج موقت امر الهی است و در قرآن آمده و آن را باید اجرا کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه کارشناسان مسایل ازدواج نباید سلیقه‌ای با ازدواج موقت برخورد کنند، خاطرنشان کرد: نباید فرهنگ غرب و شرق را تکرار کنیم.

 

این مشاور ازدواج خاطر نشان کرد: کارشناسانی که موافق یا مخالف ازدواج موقت هستند نباید سلیقه ای با این مسئله برخورد کنند، فقط باید این امر الهی را توضیح دهند.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *