مجلس عزاداری یک شیخ سنی برای امام حسین (علیه السلام)

مجلس عزاداري يک شيخ سني براي امام حسين (علیه السلام)

 

انسان مسلمان نمي تواند به طور همزمان هم «معاويه بن ابي سفيان» را دوست داشته باشد و هم «علي بن ابي طالب» زيرا نمي شود در يک زمان مدافع قاتل و مقتول بود.

 

يک شيخ سنيبه گزارش شيعه آنلاين، جنايت هايي که بني اميه، بني عباس و برخي ديگر شخصيت هاي دوران پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم بر سر اهل بيت پيامبر و ائمه آورده اند، بر هيچ کسي پوشيده نيست و هر جوياي حقي با نگاهي سطحي و گذرا به کتب تاريخي شيعه و سني مي تواند از واقعيت و جزئيات اين جنايت ها اطلاع يابد.

 

اما ناگفته نماند که در طول تاريخ و حتي دوران معاصر، در ميان اهل سنت افرادي بوده اند که به اهل بيت و ائمه عليهم السلام و به ويژه سيد و سالار شهيدان، أبا عبدالله الحسين عليه السلام علاقه داشته اند.

 

نمونه اي از اين افراد، شيخ «محمد طائي» از شيوخ اهل سنت عراق است. او که در کشور فنلاند اقامت دارد، چند سالي است که در أيام محرم الحرام براي امام حسين عليه السلام مجلس عزاداري بر پا مي کند و خودش نيز در مجلسش به سخنراني در مورد فضائل و مظلوميت امام حسين عليه السلام و يارانش و جنايت هاي دشمنان اهل بيت عليهم السلام، مي پردازد.

 

شيخ «احمد الکبيسي» از چهره هاي اهل سنت عراق که چند سالي است در کشور امارات متحده عربي اقامت دارد، نيز سال گذشته در يک برنامه زنده تلويزيوني، «معاويه بن ابي سفيان» را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد.

 

اين چهره سرشناس سني مذهب در ادامه افزود: انسان مسلمان نمي تواند به طور همزمان هم «معاويه بن ابي سفيان» را دوست داشته باشد و هم «علي بن ابي طالب» زيرا نمي شود در يک زمان مدافع قاتل و مقتول بود. «معاويه بن ابي سفيان» فردي “مرتد” و خارج شده از اسلام بود و مدافعان او “ناصبي” هستند، بر همين اساس اين پرسش مطرح مي شود که چگونه انسان مسلمان مي تواند در يک زمان هم مدافع اهل بيت پيامبر باشد و هم مدافع دشمنان اهل بيت؟ 

 

وي که بخاطر اين اظهاراتش به شدت مورد حمله و انتقاد وهابيون قرار گرفت، در ادامه افزود: بخدا «معاويه بن ابي سفيان» مصيبت اين امت بنابراين نبايد او را “آقا” و “سرور” بناميم. خداوندا مرا با علي محشور کن و دوستداران معاويه را با معاويه.

 

گفتني است در پي انتشار گسترده اظهارات اين چهره سرشناس اهل سنت، «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبي دستور داد پخش سلسله برنامه هاي وي که از شبکه تلويزيوني دبي پخش مي شد، براي همين متوقف شود. شبکه تلويزيوني دبي نيز روز گذشته با صدور بيانيه اي رسمي از شيخ «احمد الکبيسي» اعلام برائت کرد و اظهارات او را “شخصي” خواند.

 

علاقمندان بر ديدن فيلم اظهارات اين شيخ سني مذهب به آدرس www.youtube.com/watch?v=pi0mtwMjhic مراجعه کنند.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *