قیمت صف اول نماز جماعت مسجد الحرام!؟

قیمت صف اول نماز جماعت مسجد الحرام!؟

 

در طول تحقیقات متوجه شدم که پدیده رزرو کردن صفوف اول نماز جماعت در مسجد الحرام در طول ماه رمضان افزایش می یابد.

 

به گزارش جنوب نیوز، شفقنا نوشت:

تعدادی از زائران و حجاج بیت الله خواهان پایان دادن به پدیده رزرو کردن صفوف اول مسجد الحرام شدند که در ماه رمضان بیش از ماه دیگری شیوع پیدا می کند. نمازگزاران اعلام کردند که گروهی از افراد به نام دین و عبادت الهی تجارت کرده و بعد از ان که سجاده های خود را در صف های ابتدایی مسجد قرار می دهند، جای خود را در ماه رمضان به مبلغ 3 هزار ریال سعودی معادل بیش از 26 میلیون ریال ایرانی به نمازگزاران فروخته و یا اجاره می دهندکه البته این مبلغ بر حسب مکان و توافق طرفین متفاوت خواهد بود.

 

«عبدالله بن سعید الزهرانی» کارشناس در زمینه تاریخ و ادبیات مسجد الحرام گفت: در طول تحقیقات متوجه شدم که پدیده رزرو کردن صفوف اول نماز جماعت در مسجد الحرام در طول ماه رمضان افزایش می یابد. 

 

وی در ادامه همگان را به دوری کردن از این پدیده دعوت کرد و افزود: در هر مکانی که توانستید نماز بخوانید.

 

عبدالله همچنین تاکید کرد: رزرو کردن صفوف اول نماز در مسجد الحرام دارای دو حالت است؛ فرد اقدام به گرفتن جای برای کسی می کند که هنوز به مسجد نرسیده و برای وی سجاده یا وسیله ای قرار می دهد که دال بر تقدم باشد و هر گاهی کسی خواهان نشستن در آن باشد به وی می گوید که این مکان از قبل رزرو شده است، این مساله به اجماع و توافق تمام علما حرام است.

 

حالت دومی نیز وجود دارد که فرد قبل از همگان به مسجد رود برای خود جای بگیرد و سپس برای انجام کاری یا طواف از جای خود برخیزد که در این حالت وی نسبت به سایرین دارای حق بیشتری نسبت به مکان خود است و مشکلی ندارد. اغلب رزرو کردن در مسجد الحرام به شکل اول و حرام است.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *