عزاداری 3000 دانش‌آموز قمی در حرم حضرت معصومه(س)

همزمان با ایام سالروز ارتحال حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) دانش‌آموزان قمی با حضور در آستان مقدس قم، ضمن عرض ارادت به اهل‌بیت(علیهم‌السلام)،‌ به عزا داری پرداختند.
به گزارش روابط عمومي آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(علیهاالسلام)، محمد حسین امين‌جعفري، مدير كل آموزش و پرورش استان قم با اعلام این خبر گفت: در این مراسم، 3000 دانش آموز ناحيه 2 آموزش و پرورش استان قم در حضور دارند.
امین‌جعفری با اشاره به برگزاری این برنامه برای دومین سال از سوی آموزش و پرورش ناحیه2 استان قم گفت: ما بايد قدر اين حرم ملكوتي را بدانيم چرا كه شخصيت عظيم الشاني كه امام صادق(علیه‌السلام) قبل از ولادت اين بانو محل دفن ايشان را بازگو كرده است.
مدير كل آموزش و پرورش استان قم تصريح كرد:‌ حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) شخصيتي بودند كه پدر بزرگوارشان به ايشان فرموده اند “فداها ابوها” و اين جملات را فقط پيامبر درباره حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) فرموده اند.
امين‌جعفري به زيارت نامه حضرت معصومه(سلام‌ الله علیها) اشاره و اضهار داشت: ‌در زيارت نامه این بانو آمده است كه ايشان در پيشگاه خدواند داراي شأن و منزلت و جايگاه هستند و ما بايد قدر اين بانو را بدانيم.
وي در پايان با اشاره به احاديث وارده درباره حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) اظهار داشت: ‌امام جواد(علیه‌السلام) مي‌فرمايند: هر كس در قم عمه ام معصومه را زيارت نمايد بهشت بر او واجب مي شود؛ كه اين هم نشان از منزلت اين بانوي بزرگوار است.
خاطرنشان می‌‌شود در ادامه این مراسم، آیین‌های ترتيل خواني قرآن كريم، عزاداري دانش آموزان با حضور مداحان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و قرائت زیارت‌نامه حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) برگزار شد.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

فضایل اهل بیت در صحیح بخاری

[ad_1] پایگاه فرهنگی مذهبی سلم :  (خلاصه: کتاب صحیح بخاری معتبرترین کتاب اهل سنت پس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *