مخالفت مراجع عظام تقلید با رایتل + دستخط مراجع

مخالفت مراجع عظام تقلید با رایتل + دستخط مراجع

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، اپراتور سوم تلفن همراه با نام «رایتل» در حالی در چند استان راه اندازی شده است که با قابلیت ارسال مستقیم تصاویر طرف‌های مکالمه، به عنوان یک خطر بالقوه ولی جدی کیان خانواده‌ها و نسل جوان جامعه را تهدید می‌کند. با تأملی هرچند کوتاه و حتی سطحی به امکاناتی که این تکنولوژی به سادگی و در سطح وسیعی، در اختیار دختر و پسر معصوم کشور قرار می‌دهد، می‌توان مضرات خانمان براندازی را برای آن برشمرد.

 

در این رابطه برخی از مراجع عظام تقلید نیز با صدور فتاوایی مخالفت خود با رایتل را اعلام کردند که در پی متن فتاوایی این مراجع به همراه دستخط آنان می‌آید.

 

متن فتوای مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی: «به یقین مفاسد این کار از فوائد آن بیشتر است و منشاء مفاسد جدیدی در جامعه ما که متاسفانه درگیر مفاسد مختلفی است خواهد شد و با توجه به این که ضرورتی برای اصل این کار نیست بنابراین شرکت‌های خصوصی و دولتی باید از آن خودداری کنند».

 

 

 

 

متن فتوای مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله العظمی علوی گرگانی: «نظر به اینکه نسل سوم اپراتور تلفنهای همراه با آموزه های دینی در تضاد است و می تواند عفت عمومی جامعه و نظم حاکم بر آن را خدشه دار و خانواده ها را به ورطه ی نابودی اخلاقی و بنیانی بکشد و لذا نصب و راه اندازی این اپراتور  چه از طرف دولت و چه از جانب بخش خصوصی بصلاح نیست و هرگونه اقدامی در این مسیر خلاف شرع است. البته لازم بذکر است که ما در صدد تخطئه ء اصل فن آوری نیستیم بلکه از آن جهت که این صنعت زیان و ضرر های فراوانی می تواند برای جامعه اسلامی چه از جهت امنیت اخلاقی و چه از جهت سیاسی و دینی داشته باشد و تهدید کننده بنیان خانواده است ، راه اندازی این اپراتور را جایز نمی دانیم».

 

 

 

متن فتوای مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله العظمی سبحانی: «قرار گرفتن چنین گوشی های موبایل در دست جوانان اعم از دختر و پسر مفاسد زیادی دارد، یاید از خرید و فروش آن جلوگیری شود و نباید دولت چنین امکاناتی در اختیار مردم قرار دهد . قواید جزئی در مقابل این مضرات بسیار کوچک است.»

 

 

 

 

متن فتوای مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله العظمی نوری همدانی: «با توجه به اینکه مفاسد این کار زیاد است و امکان از هم گسستن اساس خانواده ها نیز هست به علاوه اینکه عفت عمومی را مورد تهدید قرار میدهد بنابراین اقدام به انجام آن جایز نیست».

 

 

 

 

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

2 نظر

  1. سلام، با تشکر از شما

    “مخالفت مراجع عظام تقلید با رایتل + دستخط مراجع”

    با آدرس: http://www.nobateshoma.ir/?p=1303

    در سایت جامع وبلاگ نویسان استان سمنان انتشار یافت.

    چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.

    یک نکته:
    آقای احمدی نژاد که مدعی بودی دولت ما اسراف نمیکنه و …. قضیه جشن میلیایری در بندرعباس چیه ….!؟؟؟؟ (((( چرا جواب سوال اون خبرنگار رو ندادی ….!؟؟؟ ))))

    یا علی

  2. من نمیدونم چرا فکر میکنید همه چیز به مرجعیت مربوط میشه؟
    چرا اینترنت را حرام نمیکنن؟
    مراجع حکم را بیان میکنند نمیدونم چرا وارد موضوعات جزئی شدن و مذهب شیعه را مذهبی مخالف با روز و تکنولوژی نشون میدن؟
    مگه موبایل کم مفسده داره؟
    اینترنت کم گناه توش هست؟
    با تمام احترامی که به مقام شامخ مراجع تقلید قائلم، اما این مباحث به این بزرگواران هیچ ربطی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *