جزئیات جدید از تربتی که روز عاشورا خون گریست

جزئیات جدید از تربتی که روز عاشورا خون گریست

 

این اولین مُحرمی بود که بر مجموع این نمونه ها می­گذشت که ناگاه متوجه سرخ شدن این تربت پس از ساعت 9 صبح روز عاشورا شدیم.

 

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از خبرگزاری حوزه، همچنان گفته ها و نقل های عمومی و رسانه ای درباره سرخ شدن تربت پاک حسینی در صبح عاشورا ادامه دارد.

 

علاء أحمد ضیاء الدین مسؤول موزه آستان مقدس حسینی در این باره گفت: ما این تربت را در یک شیشه مخصوص و در مکان معینی در موزه قرار داده بودیم. به این صورت که شش نمونه مختلف از این تربت را که منسوب به قبر مطهر امام حسین (علیه السلام) بود و از اشخاص و معتمدین کربلا به دست ما رسیده بود با هم مخلوط کرده و در شیشه ای قرار دادیم. و به تازگی نیز یک نمونه از تربت را که گفته می­شد اصلی است به این شش نمونه اضافه کردیم به صورتی که مجموع این نمونه ها به اندازه یک دانه زیتون شد و این اولین مُحرمی بود که بر مجموع این نمونه ها می­گذشت که ناگاه متوجه سرخ شدن این تربت پس از ساعت 9 صبح روز عاشورا شدیم. به این صورت که یکی از کارکنان موزه متوجه این امر شده و با من تماس گرفت و من فورا خودم را به موزه رساندم و با صحنه عجیبی روبرو شدم و تا کنون نیز برای ما معلوم نیست که آیا یکی از این نمونه ها سرخ شده و باقی نمونه ها را نیز سرخ کرده؟ یا اینکه همه نمونه ها اصلی بوده؟

 

وی افزود: شبکه “کربلا” فورا اقدام به تصویربرداری از این واقعه کرد و دوربین های این شبکه به مدت 48 ساعت ناظر افزایش سرخی این تربت بودند که رفته رفته سرخ تر می­شد و هم اکنون نیز نوار ضبط شده این ساعات نزد ما موجود است.

 

* سرخی تربت تا 13 محرم ادامه داشت

ضیاء الدین در پاسخ به این سؤال که سرخی تربت تا چه زمانی ادامه داشته گفت: تا روز 13 محرم 1434 این سرخی همچنان ادامه داشته است.

 

وی افزود: به خاطر کمی جا و محافظت از این تربت نفیس، به همراه اشیاء نفیس دیگر همچون قرآن مکتوب به خط امام علی (علیه السلام) و موی پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اشیاء نفیس دیگر در خزانه ای ویژه در حرم حسینی نگهداری می­شود و این تربت از اموال شخصی این موزه محسوب می­شود.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

دکتر سعید قماشی :استبداد در تربیت دینی، داعش ایجاد می کند / امکان تکرار روش معاویه وجود دارد

[ad_1] سلم گزارش می دهد : شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) -« …

2 نظر

  1. پس چرا میگن با این حرفها قدر و منزلت و شان ائمه و زحمات آنها را خدشه دار نکنید.
    قضیه خون گریه کردن درخت در روستایی بنام جامخانه در مازندران نزدیک شهر نکاء که حدود 12 سال قبل اتفاق افتاد و بعد متوجه شدن که یک عده سودجو و مردم فریب با ترفندی اینکارو انجام دادن که یادتون هست ؟
    ما که نفهمیدیم باید این ها را به عنوان نشانه قبول کنیم یا نه ؟

    • این مساله توسط مسئولین موزه آستان مقدس حسینی تائید شده و حتی خبرگزاری ای مهمی مثل خبرگزاری فارس این خبر را اعلام کردند و با موضوعی که شما میفرمایید تفاوت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *