آیت‏ الله صافی گلپایگانی: آماده شهادت در میان شیعیان پاکستان هستم

آیت‏ الله صافی گلپایگانی: آماده شهادت در میان شیعیان پاکستان هستم

 

 

آیت ‏الله صافی گلپایگانی گفتند: اگر بدانم که با رفتن من به پاکستان و شهادتم در میان شیعیان این کشور، در کار آنان گشایشی حاصل می‏شود، خدا می‏داند که از صمیم قلب آماده رفتن به آنجا هستم.

 

به گزارش «شیعه نیوز» ، جمعی از علماء، روحانیون و طلاب پاکستانی حوزه علمیه قم، عصر شنبه 14 آبان‏ ـ  با “آیت ‏الله صافی گلپایگانی”، از مراجع عظام تقلید دیدار کردند.

 

آیت‏ الله صافی گلپایگانی طی سخنانی در این دیدار گفتند: اگر بدانم که با رفتن من به پاکستان و شهادتم در میان شیعیان این کشور، در کار آنان گشایشی حاصل می‏شود، خدا می‏داند که از صمیم قلب آماده رفتن به آنجا هستم.

 

 

ایشان با بیان اینکه مرگ برای همه انسان‏هاست و چه بهتر که با شهادت از این دنیا رخت بربندیم، خطاب به طلاب پاکستانی گفتند: اگر بگویید که حضور من فایده دارد، من با شما به کویته پاکستان خواهم آمد.

 

آیت ‏الله صافی گلپایگانی افزودند:بالاتر از هر نیکی و خوبی، خوبی دیگری وجود دارد جز شهادت که بالاتر از آن چیز دیگری وجود ندارد.

 

ایشان با بیان این مطلب که اکنون شیعیان پاکستان و کویته در یک آزمایش بزرگ واقع شده‏اند و استقامت آنان از اهمیت فراوانی برخوردار است، اظهار امیدواری کردند که این استقامت پیروان اهل‏بیت(علیهم السلام) تا حصول نتیجه برقرار باشد.

 

آیت‏ الله صافی گلپایگانی افزودند: شیعیان پاکستانی اطمینان داشته باشند که برنامه‏های دشمنانشان شکست می‏خورد. 

 

ایشان اظهار داشتند: آزمونی که مردم پاکستان و شیعیان کویته و جاهای دیگر به آن مبتلا هستند، همانند آزمایش‏های صدر اسلام و زمان بنی‏امیه و حتی بالاتر از آن است، زیرا شهدایی که شیعه در این دوران می‏دهد از زمان صدر اسلام بیشتر است. 

 

آیت‏ الله صافی گلپایگانی افزودند: مصائب بزرگی که در آن کشور بر شیعیان وارد می‏شود و جنایات‏هایی که گروه‏های اسلام‏ستیز و شیعه‏ستیز در آن کشور مرتکب می‏شوند دل هر شیعه، بلکه هر انسانی را که از آدمیت و عواطف و انسانیت بهره‏ای داشته باشد، به درد می‏آورد. 

 

ایشان با بیان اینکه دشمنان شیعه در واقع دشمنان پاکستان بوده و به دنبال این کشور هستند، تصریح کردند: وضع فعلی پاکستان بسیار متشنج است و این وضع، آینده و استقلال آن کشور را تهدید می‏کنند. 

 

آیت‏ الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه وهابی‏ها الآن در دنیا روزبه‏روز در حال تنزل‏اند، خاطرنشان کردند: آن حیثیت و اعتباری که اینها از اول به خیال خودشان کسب کرده بودند الآن دنیا فهمیده است که اینها دعوت‏شان به اسلام و توحید نبوده، بلکه اینها نوکر اجنبی بوده‏اند و اینها را روز اول که انگلیسی‏ها آوردند و الآن نیز با آمریکا هستند. 

 

ایشان با تأکید بر لزوم همدردی با شیعیان پاکستان، افزودند: شیعه، شیعه است؛ چه در کویته باشد و چه در مشهد و شیراز و عراق و نجف و در مصائبی که در پاکستان بر شیعیان وارد می‏شود، همه شریکند. 

 

آیت‏ الله صافی گلپایگانی در پایان سخنان خود اظهار داشتند: البته محکوم کردن کافی نیست و باید اقدامات جدی‏تری انجام شود و لازم است دولت و حکومت ایران در این جهت کارهای اساسی و مؤثری انجام دهد.

 

 

منبع: ابنا

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

ویژه نامه،پیامک،زیارت،صلوات مخصوص و مداحی شهادت امام حسن عسکری علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم     چشمان سامرا از بغض هاى جارى، تمام شدنى نیست. التهاب …